Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
UHİT 101 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Uzaktan anlatım
|
Dersin amacı
|
İletişim biliminin temelini oluşturan kavramlar, iletişim araştırmalarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte ortaya çıkan modeller işlenerek öğrencinin okuduğu bilim dalının temelini öğrenip anlamasının sağlanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
İletişim bilimine giriş dersi, iletişim biliminin temelini oluşturan kavramlar, araştırmaların gelişim süreçleri ve ortaya çıkan model ve kuramların ana hatlarıyla ele alındığı, iletişim biliminin temellerinin işlendiği bir derstir.
|
1- |
İletişim sürecinin temelini oluşturan; Kaynak, Mesaj, Kodlaycı, Kanal, Aktarma, Gürültü, Kod çözme, Alıcı-Hedef, Geribesleme gibi kavramlar işlenmektedir.
|
2- |
iletişim fonksiyonları, iletişim fonksiyonu, sosyalleşme fonksiyonu, çevresel uyum fonksiyonu ve serbest zaman fonksiyonu incelenmiştir.
|
3- |
Sözlü, sözsüz iletişim, görsel iletişim, görsel-işitsel iletişim konuları ele alınmakta ve öğrencilere alanla ilgili genel bilgiler verilmektedir.
|
4- |
içe dönük iletişim, işlevleri, işleyişi, içe dönük iletişimi etkileyen formlar ve faktörler tartışılacaktır.
|
5- |
Kişilerarası iletişim, etkileyen faktörler, hedefler ve kişilerarası iletişim özellikleri tartışılmaktadır.
|
6- |
Grup iletişimi, grup olgusu, grup dinamiği ve grup türlerinin iletişim üzerindeki etkileri tartışılmaktadır.
|
7- |
Örgütsel İletişim, örgütsel modeller, örgütsel iletişim ve örgütsel iletişimin karakteri ele alınacaktır.
|
8- |
Kamusal İletişim, kamusal iletişimde izlenecek adımlar, konuşma türleri, etkili konuşma ve yazışmalar ele alınacaktır.
|
9- |
Kitle iletişimi, kitle iletişiminin tarihi ve sosyal sistemle bağlantılı işlevleri tartışılacaktır.
|
10- |
Uluslararası iletişim, uluslararası iletişimi oluşturan faktörler ve uluslararası iletişimin özellikleri tartışılacaktır.
|
11- |
Kültürlerarası iletişim, kültürlerarası iletişimin özellikleri ve kültürlerarası iletişim teorileri tartışılacaktır.
|
12- |
İletişim alanında güçlü etkiler dönemi genel hatlarıyla ele alınacaktır.
|
13- |
İletişim alanında sınırlı etkiler dönemi genel hatlarıyla ele alınacaktır.
|
14- |
Watzlawick: "iletişimsizlik mümkün değildir" (1972) konusu işlenecektir.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişim Bilimi''''nin amaç ve kapsamını öğrenir, İletişim Bilimi''''ne yönelik farklı yaklaşımları öğrenir.
|
2- |
İletişim bilimine zemin oluşturan kuram, yaklaşım ve modelleri tanır.
|
3- |
İletişim alanında neyin yeri nedir, kim kimdir, bunları öğrenmek suretiyle öğrencilerin zihninlerinde alanın genel bir portresini oluşturabilmelerini sağlar.
|
4- |
İletişim sürecinin temelini oluşturan; Kaynak, Mesaj, Kodlaycı, Kanal, Aktarma, Gürültü, Kod çözme, Alıcı-Hedef, Geribesleme gibi kavramları öğrenir.
|
5- |
Kişilerarası İletişim, Kitle İletişimi ve Kitlelerarası İletişim konuları genel hatlarıyla öğrenir.
|
6- |
Başlıca iletişim modellerini öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|