Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKRO İKTİSAT |
Birinci düzey |
F-İKT206 |
Seçmeli |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, hangi tekniklerin ve/veya metotların makro iktisadi analizlerde öğrencilere faydalı olacağını göstermektir.
|
Dersin tanımı
|
Makro iktisat dersi, temel makro ekonomik konuları tanımlamakta ve hangi politik önerilerin bu konuların çözümünde takip edilebileceğini araştırmaktadır.
|
1- |
Makroekonomik Analize Genel Bir Bakış
|
2- |
Enflasyon ve İşsizlik
|
3- |
Ödemeler Bilançosu Analizi
|
4- |
Toplam Harcama Modeli: Toplam talebin bileşenleri, tüketim fonksiyonu
|
5- |
Toplam Harcama Modeli: İlaveler-sızıntılar ve toplam planlanan harcamalar
|
6- |
Potansiyel Dengesizlikler: Enflasyonist ve deflasyonist açık, çarpan mekanizması
|
7- |
Potansiyel Dengesizlikler: Çarpan mekanizmasının enlasyonist-deflasyonist açığa intibakı
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Potansiyel Dengesizlikler: Toplam arz-toplam talep açığı ve denge GSYİH
|
10- |
Maliye politikası
|
11- |
Para Politikası
|
12- |
IS-LM Modeli: IS ve LM eğrisinin türetimi
|
13- |
IS-LM Modeli: IS-LM modelinde denge ve IS-LM eğrilerinde kaymalar
|
14- |
IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Genişletici-daraltıcı maliye ve para politikaları
|
15- |
IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Maliye ve para politikalarında uç durumlar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Makroekonomik teori ve modelleri açıklar.
|
2- |
Bir makroekonomik sorunu analiz eder.
|
3- |
Mal ve para piyasalarını genel denge analizi ile değerlendirir.
|
4- |
Mal ve para piyasalarını genel denge analizi ile değerlendirir.
|
5- |
Ulusal ve uluslar arası göstergeleri karşılaştırır.
|
6- |
Farklı makroekonomik perspektiflerin sonuçlarını karşılaştırır.
|
7- |
İktisadi birimlerin ekonomideki rolünü tartışır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Ünsal, M. Erdal, Makro İktisat, 10. Baskı, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Parkin, Michael, Macroeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996. -Schiller, R. Bradley, The Macro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994.
|
|