Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FARMASÖTİK KİMYA III LAB. |
Birinci düzey |
FKI 403 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMED İHSAN HAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ
Doç.Dr. Meryem EROL
Doç.Dr. İsmail ÇELİK
Doç.Dr. Dr. M.İhsan HAN
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ HANIFA FATULLAYEV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Merve YILDIRIM
Arş.Gör. Burak KIRILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK ANLATIM VE UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Organik bileşiklerin taşıdıkları fonksiyonlu grupların analizi hakkında bilgi vermek ve biyolojik olarak önemli bileşikleri kullanarak enstrumantel analiz yöntemlerini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Kimyasal bileşiklerde bulunan fonksiyonlu grupların teşhisini yapıp kimyasal maddeleri analiz yöntemleriyle tayin etmek.
|
1- |
Farmasötik Kimyada Analiz Yöntemleri
|
2- |
Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
|
3- |
Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
|
4- |
Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
|
5- |
Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
|
6- |
Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
|
7- |
Enstrumantel analiz yöntemleri-1: Enstrumantel analiz yöntemlerine giriş
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Enstrumantel analiz yöntemleri-2: UV ve görünür alan spektroskopisi
|
10- |
Enstrumantel analiz yöntemleri-3: Infrared spektroskopisi
|
11- |
Enstrumantel analiz yöntemleri-4: Nükleer magnetik rezonans spektroskopisi
|
12- |
Enstrumantel analiz yöntemleri-5: Kütle spektroskopisi
|
13- |
Enstrumantel analiz yöntemleri-6: Elementel analiz
|
14- |
Enstrumantel analiz yöntemleri ve spektrum yorumlama teknikleri-1
|
15- |
Enstrumantel analiz yöntemleri ve spektrum yorumlama teknikleri-2
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Bütünleme sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Teşhis reaksiyonlarıyla kimyasal bileşiklerdeki fonksiyonlu grupların tayinin öğrenilmesi
|
2- |
Teşhis reaksiyonlarıyla kimyasal bileşiklerdeki fonksiyonlu grupların tayinin öğrenilmesi
|
3- |
Teşhis reaksiyonlarıyla kimyasal bileşiklerdeki fonksiyonlu grupların tayinin öğrenilmesi
|
4- |
Enstrumantel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
|
5- |
Enstrumantel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
|
6- |
Enstrumantel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
|
|
7- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
|
|
8- |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
|
|
10- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
|
|
12- |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
|
|
13- |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
|
|
14- |
Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
3
|
18
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
8
|
1
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
3
|
24
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
8
|
10
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Özden S., Ertan R.,Akı E., Yalçın İ., Nebioğlu D., Büyükbingöl E., Göker H.: Farmasötik Kimya Pratikleri 3-4, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. Jones M.; Organic Chemistry, Princeton University, New York-London, 1937.
3. Türk Farmakopesi 1974, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1974.
4. Organik Kimya laboratuarı, Gatterman and Wieland, Çevirenler: C. Dikmen ve L. Ergener, Çağlayan Kitabevi, 1971.
5. İlaçların Tanınması ve kantitatif Tayini, N. Ergenç, A. Gürsoy, Ö. Ateş, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1989.
|
|