Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulama
|
Dersin amacı
|
Klinik stajda hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve klinik eğitici öğretimini sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Bu ders Hemşirelik Esasları I ve II dersinin uygulamasını kapsamaktadır.
|
1- |
Klinik uygulama
|
2- |
Klinik uygulama
|
3- |
Klinik uygulama
|
4- |
Klinik uygulama
|
5- |
Klinik uygulama
|
6- |
Klinik uygulama
|
7- |
Klinik uygulama
|
8- |
Klinik uygulama
|
9- |
Klinik uygulama
|
10- |
Klinik uygulama
|
11- |
Klinik uygulama
|
12- |
Klinik uygulama
|
13- |
Klinik uygulama
|
14- |
Klinik uygulama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hemşirelik esasları dersinde aldığı teorik bilgiyi uygulamaya aktarmasını sağlar
|
2- |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini sağlar.
|
3- |
Hemşirelik esasları dersinde aldığı teorik bilgiyi uygulamaya aktarmasını sağlar
|
4- |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini sağlar.
|
5- |
Hemşirelik esasları dersinde aldığı teorik bilgiyi uygulamaya aktarmasını sağlar
|
6- |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini sağlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
12
|
7
|
84
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki matbacılık. İzmir. 2005 • Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret AŞ. Ankara. 2004. Akça Ay F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar, ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul. 2011
Lynn P, Lebon M. (2011). Skills Checklists For Taylor’ s Clinical Nursing Skills. Lippincott Williams & Wilkins, 3. Edition, USA, p. 72-74.
Potter PA, Perry AG, Stockert P. et al. (2012). Fundamentals of Nursing. The C.V. Mosby Company, 8th Edition, p. 565- 643.
Sabuncu N, Akça Ay F. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Baskı, İstanbul, s. 260- 266.
Taylor CR, Lillis C, LeMone P. et al. (2010). Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care. Wolters Kluwer Health, 7th Edition, p. 722-740.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Potter P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Aşti TA, Karadağ A (Çev. Edt.) Nobel Kitabevi.
|
|