Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > BİLİM AHLAKI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM AHLAKI İkinci düzey HKOD4 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bilimsel etkinliğin (bilgi üretiminden paylaşımına kadarki her tür süreçte) dayandığı etik ilkeleri incelemek ve onlara duyulan ihtiyacı analiz etmektir.
Dersin tanımı Bilimsel etiğe dair bir anlayış oluşturmayı hedefler.

Dersin içeriği
1- Dersin problematiği ve metodoloji sorunu
2- "Bilim", "bilgi" ve "etik" kavramlarının analizi ve birbiriyle ilişkisi
3- Etik tutumun ayırt edici özellikleri
4- Bilimsel bakış ve etik bakış
5- Bilimsel bakışın dayandığı değer çerçevesi; değerlerin öznelliği-nesnelliği
6- Düşünmenin, bilimsel etkinliğin önemi, işlevi ve etik
7- Alternasyon İlkesi, Bütünlük anlayışı, Yanlış Konumlandırılmış Somutluluk Hatası
8- ARA SINAV
9- Özgürlük ve değer açısından bilimsel etkinlik
10- Özgürlük ve değer açısından bilimsel etkinlik
11- Bilim etiğinin temel ilkeleri: Dürüstlük, dikkat ve açıklık
12- Pragmatizmin Etik Görüşleri
13- W. James'in Etik Görüşleri
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel çabanın dayandığı temel etik değerler konusunda etik bilinç edinir.
2- İntihal, yalan, tahrif, çarpıtma, uydurma gibi negatif davranışların etik dışı olduğunu kavrar.
3- Bilimsel etkinliğin bir değer olduğu bilincine sahip olur.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar