Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > TÜRK HALK MÜZİĞİ KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK HALK MÜZİĞİ KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ-I Üçüncü düzey MÜZ211 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Türk Halk Müziği Solfeji ve Kuramı ile ilgili temel bilgileri oluşturmak.
Dersin tanımı Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı hakkında bilgiler, Diziler, usuller ve bunların uygulama biçimlerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Türk Halk Müziğine Giriş, Tanımı ve Genel özellikleri
2- Türk Halk Müziğinin Tarihsel Gelişimi, Genel Karakteri, Yayıldığı Alanlar, Kaynaklar, İşlediği Konular.
3- İslamiyet’in Kabulünden Önceki ve Sonra ki Türk Halk Müziği, Solfej Çalışması.
4- Aşık Müziği, Aşık, Halk Şairi
5- Aşık Müziği
6- Solfej Çalışması
7- Türk Halk Müziği Alan Araştırması Seminer
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Solfej Çalışması
11- Türk Halk Müziği Alan Araştırması Seminer.
12- Türk Halk Müziğinde Usuller
13- Basit Usuller, Solfej Çalışması
14- Solfej Çalışması
15- Sınava Yönelik Genel Tekrar
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Halk Müziği hakkında genel bilgilere sahip olunur
2- Türk Halk Müziğinin tarihsel gelişimi ve oluşumu hakkında bilgilere öğrenir
3- Türk Halk Müziğinde Basit usulleri öğrenir
4- 2,3,4 zamanlı usullerle Solfej okur ve deşifre yapar
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı Emnalar, A , (1998) Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi,ISBN: 975-96687-0-X Izmir Akdoğu, O , (2003) Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler, ISBN: 975-95066-0-2, Izmir Altınay, R , (2004) Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği, Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, Izmir Özbek, M , (1981) Folklor ve Türkülerimiz, Ötüken Neşriyat A.Ş, ISBN: 975-437126-1, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Büyükyıldız, Z, (2009) Türk Halk Müziği – Ulusal Türk Müziği, Papatya Yayıncılık Eiğitim, ISBN: 978-605-4220-04-5, İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar