Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR.FATİH ALTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste sunuş ve buluş yolu stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, örnek olay, gözlem vb. teknikler uygulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
Yönetimin tanımı, yönetim biliminin tarihsel gelişimine ilişkin temel kavramlar bilgisi
Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri bilgisi
Yönetim kaynakları, bilgisi
Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları, kavrayabilme
Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonları, kavrayabilme
Yataksız sağlık kuruluşlarını, kavrayabilme
Yönetim kademeleri bilgisi
Yönetim süreçlerini açıklayabilme
Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları,bilgisi
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi,kavrayabilme
Türkiye’de hastane işletmeleri organizasyonu, kavrayabilme
1Uluslar arası sağlık örgütleri, bilgisi
Türk sağlık finansman kuruluşları, bilgisi
Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatı bilgisi
|
Dersin tanımı
|
Yönetimin tanımı, tarihsel gelişim, kaynakları, kademeleri, süreçleri, sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları, hastane tipleri ve fonksiyonları, yataksız sağlık kuruluşları, devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları, sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, hastane işletmeleri organizasyonu, uluslar arası sağlık örgütleri, finansman kuruluşları, personel yönetimi, sağlık mevzuatı
|
1- |
Yönetimin tanımı, yönetim biliminin tarihsel gelişimi
|
2- |
Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri
|
3- |
Yönetim kaynakları
|
4- |
Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları,
|
5- |
Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonları
|
6- |
Yataksız sağlık kuruluşları
|
7- |
Yönetim kademeleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Ara sınavın değerlendirilmesi.Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
|
10- |
Yönetim süreçleri
|
11- |
Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları
|
12- |
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi,
|
13- |
Türkiye’de hastane işletmeleri organizasyonu,
|
14- |
Uluslar arası sağlık örgütleri
|
15- |
Türk sağlık finansman kuruluşları
|
16- |
Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılmasının öğrenilmesi
|
2- |
Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonlarının öğrenilmesi
|
3- |
Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapılarının öğrenilmesi
|
4- |
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesinin öğrenilmesi
|
5- |
Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatının öğrenilmesi
|
6- |
Yönetim süreçlerinin kavranması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
|
|
2- |
Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
|
|
3- |
Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
|
|
5- |
Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
|
|
6- |
Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
|
|
7- |
Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
|
|
8- |
Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
|
|
9- |
Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
|
|
10- |
Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
|
|
11- |
Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
|
|
12- |
Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
|
|
13- |
Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
|
|
14- |
Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
|
|
15- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
|
|
17- |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
|
|
18- |
Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
|
|
19- |
Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
|
|
20- |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Sağlık İşletmeleri Yönetimi (Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M, Ankara-2012). 2. Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği (Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S, Ankara,2010) 3.Hastane yöneticiliği (Hayran O, Sur H. Istanbul –1997) 4.Sağlik Hizmetleri el kitabı (Hayran O, Sur H. Istanbul –1998)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|