Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > TÜRKİYE’NİN BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE’NİN BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI Üçüncü düzey SBO 208 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin ön koşulu yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAMAZAN KOCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve Çevrimiçi
Dersin amacı Türkiye’nin beşeri (nüfus, yerleşme), ekonomik (tarım, hayvancılık, sanayi, ulaşım, ticaret, turizm) özellikleri hakkında bilgi ve farkındalık kazanmak.
Dersin tanımı Türkiye’nin beşeri ve ekonomik coğrafya konularını kavrama ve farkındalık kazanmak.

Dersin içeriği
1- Türkiye''nin beşerî coğrafyasının genel özellikleri
2- Türkiye’de nüfus coğrafyası
3- Türkiye’de nüfus coğrafyası
4- Türkiye’de yerleşme coğrafyası
5- Türkiye’de yerleşme coğrafyası
6- Türkiye’de yerleşme coğrafyası
7- Türkiye ekonomik coğrafyasının genel özellikleri
8- Türkiye’de tarım
9- Türkiye’de hayvancılık
10- Türkiye''de ormancılık
11- Türkiye''de sanayi
12- Türkiye''de ulaşım
13- Türkiye''de ticaret
14- Türkiye’de turizm
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye''nin beşerî coğrafyasının genel özelliklerini açıklar.
2- Türkiye’de nüfusun yapısı ve özelliklerini analiz eder ve değerlendirir.
3- Türkiye’de yerleşme tiplerini ve insan yaşamı üzerine etkilerini analiz eder ve değerlendirir.
4- Türkiye ekonomik coğrafyasının genel özelliklerini açıklar.
5- Türkiye’de tarım faaliyetlerinin neler olduğunu ve insan yaşamı üzerine etkilerini analiz eder ve değerlendirir.
6- Türkiye’de hayvancılık faaliyetlerinin neler olduğunu ve insan yaşamı üzerine etkilerini analiz eder ve değerlendirir.
7- Türkiye''de ormancılık faaliyetlerinin neler olduğunu ve insan yaşamı üzerine etkilerini analiz eder ve değerlendirir.
8- Türkiye''de sanayi ve ticaret faaliyetlerinin neler olduğunu ve insan yaşamı üzerine etkilerini analiz eder ve değerlendirir.
9- Türkiye''de ulaşımın genel özelliklerini ve insan yaşamı üzerine etkilerini analiz eder ve değerlendirir.
10- Türkiye''de turizm faaliyetlerinin neler olduğunu ve insan yaşamı üzerine etkilerini analiz eder ve değerlendirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Doğanay, H. & Orhan, F. (2021). Türkiye beşeri coğrafyası. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar