Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZKAN ÖZMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZKAN ÖZMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders, Eriyik Filament Üretimi (FFF) teknolojisinin temellerini ve polimerik malzemelerin 3D baskıdaki rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, FFF''nin prensipleri, farklı FFF sistemleri, kullanılan malzemeler, baskı parametreleri, baskı sonrası işlemler ve FFF''nin uygulama alanları detaylı bir şekilde ele alınacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Fused Filament Fabrication (FFF) tabanlı 3D baskı teknolojisinin temel prensipleri, sistem çeşitleri, baskı parametreleri, yazılım süreçleri ve baskı sonrası işlemler detaylandırılır. Ayrıca, farklı polimerlerin 3D yazıcılarla uyumluluğu, mekanik ve termal performansları, uygulama alanlarına etkisi ve bu alanda karşılaşılan teknik sorunlara yönelik çözüm yöntemleri tartışılır. Öğrencilere araştırma odaklı bir bakış açısı kazandırılarak, FFF teknolojisine yönelik proje geliştirme ve bilimsel analiz yapma yetkinliği kazandırılması hedeflenir.
|
1- |
3D Baskıya Giriş ve FFF Teknolojisinin Temelleri
|
2- |
FFF Sistemlerinin Prensipleri ve Sınıflandırılması
|
3- |
Polimerik Malzemelerin Temel Özellikleri
|
4- |
FFF’de Kullanılan Malzeme Türleri
|
5- |
Baskı Parametreleri ve Süreç Etkileşimleri
|
6- |
Dilimleme Yazılımları ve CURA Kullanımı
|
7- |
Baskı Süreci ve Yaygın Sorunlar
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Baskı Sonrası İşlemler
|
10- |
Mekanik Özelliklerin İyileştirilmesi
|
11- |
FFF Teknolojisinin Uygulama Alanları
|
12- |
Literatür Araştırması ve Konu Seçimi
|
13- |
Araştırma Sunumları ve Geri Bildirim
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eriyik Filament Üretimi (FFF) teknolojisinin temel prensiplerini ve çalışma şeklini anlayabileceklerdir.
|
2- |
Farklı FFF sistemlerinin özelliklerini ve karşılaştırılmalarını yapabileceklerdir.
|
3- |
FFF''de kullanılan polimerik malzemelerin temel özelliklerini, sınıflandırmalarını ve uygulama alanlarını kavrayabileceklerdir.
|
4- |
Baskı parametrelerinin baskı kalitesi üzerindeki etkisini anlayabilecek ve bu parametreleri optimize edebileceklerdir.
|
5- |
3D modelleme programlarını kullanarak baskıya uygun modeller tasarlayabileceklerdir.
|
6- |
Baskı öncesi ve sonrası işlemleri gerçekleştirebileceklerdir.
|
7- |
Yaygın baskı sorunlarını teşhis edebilecek ve çözüm üretebileceklerdir.
|
8- |
FFF teknolojisinin çeşitli uygulama alanlarını tanımlayabileceklerdir.
|
9- |
FFF teknolojisi ile ilgili bir araştırma konusu seçebilecekler, literatür araştırması yapabilecekler ve araştırma planı hazırlayabileceklerdir.
|
10- |
Araştırma bulgularını analiz edebilecek ve bir proje raporu hazırlayabileceklerdir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
|
|
4- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
9- |
Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
|
|
10- |
Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
|
|
11- |
Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
12
|
36
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
4
|
4
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
18
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
191
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gibson, I., Rosen, D., Stucker, B., Khorasani, M., Rosen, D., Stucker, B., & Khorasani, M. (2021). Additive manufacturing technologies (Vol. 17, pp. 160-186). Cham, Switzerland: Springer.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gibson, I., Rosen, D., Stucker, B., Khorasani, M., Rosen, D., Stucker, B., & Khorasani, M. (2021). Additive manufacturing technologies (Vol. 17, pp. 160-186). Cham, Switzerland: Springer.
|
|