Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Ortaçağ felsefesini temsilcileri ve ana konuları itibariyle tanıtmak
|
Dersin tanımı
|
Ortaçağa damgasını vuran filozofları ve ana konuları tasvir ve tahlil eden bir derstir.
|
1- |
Antikçağ Felsefesinin Genel Özeti
|
2- |
Ortaçağ Felsefesine Giriş
|
3- |
Ortaçağ Felsefesinin Genel Özellikleri
|
4- |
Ortaçağ Felsefesinin Genel Problemleri
|
5- |
Ortaçağ Felsefesinin Dönemleri
|
6- |
Patristik Dönem, İskenderiyeli Clement, Origenes
|
7- |
Aziz Augustinus
|
8- |
Boethius
|
9- |
Skolastik Felsefenin Genel Özellikleri, Erken Skolastik, J.Scotus Eriugena
|
10- |
Anselmus, Petrus Abelardus
|
11- |
Yüksek Skolastik, Aziz Bonaventura
|
12- |
Aquinalı Thomas
|
13- |
R.Bacon, J.D.Scotus
|
14- |
Skolastiğin Son Dönemi, W.Ockham
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ortaçağ felsefesinin genel özelliklerini açıklar.
|
2- |
Ortaçağ felsefesinin temel konularını açıklar.
|
3- |
Ortaçağ felsefesinin önemli filozofları ve fikirleri hakkında bilgi verir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
18
|
2
|
36
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmet Cevizci, Felsefe tarihi, Say yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Etienne Gilson, Ortaçağ Felsefesinin Ruhu, Açılım yayınları.
|
|