Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > YAPI BİLGİSİ III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPI BİLGİSİ III Birinci düzey MİM421 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Mim 321 Yapı Bilgisi II
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BURCU SALGIN (1. Grup), PROF. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER (2.Grup), DR. ÖĞR. ÜYESİ ATACAN AKGÜN (3. Grup), DR. ÖĞR. ÜYESİ SELMAN SEVİNDİK (4. Grup), DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER FARUK BAYRAM (5. Grup), ARŞ. GÖR. DR. FULYA ATARER (6. Grup)
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. NURBANU ŞAHİN
Dersin veriliş şekli 4 saat Teorik ve 2 saat Uygulama = 6 saat. Ders, haftalık olarak öğrencilerin getirdiği projelere kritik vererek geçmektedir. Değerlendirme yöntemi: (1, 3, 4, 5, ve 6. gruplar) 1. Ara Sınav: Proje Teslimi ve Jüri, Final/Bütünleme sınavı: Proje Teslimi ve Jüri. (2. Grup) 1. Ara Sınav: Proje Teslimi ve Çizim Sınavı, Final/Bütünleme sınavı: Proje Teslimi. // Geçme notu ara sınavın %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60’ının toplamından oluşmaktadır.
Dersin amacı Yapıyı oluşturan sistemlerinin temel ilkelerini ve doğru uygulama şekillerini aktarmak, uygulama projesini hazırlayabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin tanımı Özgün bir mimari tasarımın yasal zorunluluklar ve bölgesel koşulların getirdiği ölçütler de göz önünde bulundurularak uygulama projesinin elde edilmesi.

Dersin içeriği
1- Öğrencilerle tanışma, Yapı Bilgisi III dersinin konusu ve işleyişi ile ilgili genel açıklama, Öğrencilerin farklı kaynaklarda buldukları projenin seçim kararını alma
2- Vaziyet planı çalışmaları (1/200)
3- Uygulama projesinin hazırlanması (kat planları ve temel planı) (1/50)
4- Uygulama projesinin hazırlanması (kat planları ve temel planı, kesitlere geçiş) (1/50)
5- Uygulama projesinin hazırlanması (kesitler ve görünüşlere geçiş) (1/50)
6- Uygulama projesinin hazırlanması (kesitler ve görünüşler) (1/50)
7- Vize (Bölümün verdiği tarihe göre değişebilir)
8- RESMİ TATİL
9- Merdiven sistem detayı (plan, kesit, görünüş) (1/20) ilk ve son basamak detayı (1/10, 1/5)
10- Merdiven sistem detayı (plan, kesit, görünüş) (1/20) ilk ve son basamak detayı (1/10, 1/5)
11- Çatı çözümü (plan ve kesitler) (1/50)
12- Sistem detayı (giriş cephesinden ya da binanın karakteristik bir noktasından alınan) (plan, kesit, görünüş) (1/20)
13- Islak hacim sistem detayı (banyo ya da mutfak) (plan, kesit, görünüş) (1/20)
14- Detaylar (1/5) (öğrenci projelerinde gerekli olan yerlerden grup yürütücülerince belirlenen noktalar)
15- Detaylar (1/5) (öğrenci projelerinde gerekli olan yerlerden grup yürütücülerince belirlenen noktalar)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uygulama aşamasının önemini anlar
2- Tasarımın taşıyıcı sistem ve detaylar ile ele alınması gerekliliğini kavrar
3- Temel, duvar, döşeme, merdiven vb. yapı elemanlarının uygulama biçimlerini öğrenir
4- Taşıyıcı sistem kurgusunun tasarımın yönlendiricisi olabileceğini kavrar
5- Uygulama projesi çizimini pekiştirir
6- Farklı yapılara yönelik farklı çözümler üretme becerisi kazanır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 12 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Yapı Elemanları ve ürün bilgisini içeren yayınlar, yasal zorunluluklar. Balanlı, A., Yapıda Ürün Seçimi, İstanbul, YÜMFED Yayını, No: 4, 1997. Ching, F.D.K., Adams, C., Çizimlerle Bina Yapım Rehberi. Toydemir, N., Bulut, Ü., “Çatılar”, Yapı Yayın, 2006. Mcleod, V., Çağdas Konut Mimarisinde Detaylar, İstanbul, YEM Yayınları, 2008. Allen, E., Joseph, I., Fundamentals of Building Construction-Materials and Methods, John Wiley. Çelebi, R., Yapı Elemanları 1-2, Ebru Tanıtım Matbaa, 1990. Pietro, S. S. and P. Gallo, Stairs Scale, Milano, Edizioni L’Archivolto, 2002. TS 500, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, Ankara, 2000. 6/3/2007 tarihli ve 26454 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik. 9/10/2008 tarihli ve 27019 sayılı Resmi GAzete'de yayımlanan Binalarda Isı Yalıtım Yönetmeliği.

Ders ile ilgili dosyalar