Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN. ARŞ. GÖR DR. FAZIL AKDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Temel bilgisayar bilgileri, bilgisayar destekli tasarıma ve özellikle bilgisayar ortamında sunuma ilişkin bilgi kazandırmak. Sketchup, photoshop, video düzenleme programlarının kullanımını öğretmek. Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu olarak tasarlananı sunmak için gerekli bilgiyi ve bu bilgiyi doğru ve etkili bir biçimde kullanma becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders içinde anlatılan program kullanımına yönelik tüm bilgiler ders içerisinde yapılan anlatılan konuya-komutlara ilişkin küçük uygulamalar ve ders bitiminde verilen haftalık ev ödevleri sayesinde pekiştirilir.
|
1- |
20.02.2025
Açılış, mimarlıkta bilgisayar kullanımı ve sunum teknikleri ile ilgili bilgi
|
2- |
27.02.2025
Genel olarak, 2 ve 3 boyutlu çizim oluşturma yöntemleri ve bilgisayar kullanımı ile ilgili ders anlatımı
|
3- |
06.03.2025
Microsoft Office Programları-word, powerpoint, excell
|
4- |
13.03.2025
Sketchup programı ile tasarıma giriş
Sketchup programı-diğer programlarla data alışverişi
|
5- |
20.03.2025
Sketchup programı: komutlar
|
6- |
27.03.2025
Sketchup programı: komutlar
|
7- |
03.04.2025
Autocad, photoshop programları genel anlatım veri transferi
|
8- |
10.04.2025
Photoshop programı, ifadelendirme, renklendirme, pafta tasarımı
|
9- |
17.04. 2025
Ara sınav
|
10- |
24.04. 2025
Autodesk Autocad, sketch-up, photoshop programları için; farklı kullanımlara ilişkin bilgi, gelecekte yapılacak derslerde aktarılacak bilgiye yönelik ders anlatımı ve uygulamalar.
|
11- |
01.05.2025
1 Mayıs Resmi Tatil
|
12- |
08.05.2025
Autodesk Autocad, sketch-up (export, import, ölçeklendirme, vb. konular) Adobe Photshop programı-Autocad dosya transferi, düzenleme, renklendirme
|
13- |
15.05.2025
Autodesk Autocad, sketch-up programlarına ilişkin bilgi
|
14- |
22.05.2025
Autodesk Autocad, sketch-up programlarına ilişkin bilgi
|
15- |
29.05.2025
Sketchup programı: sand box araçları (arazi modeli), Sketchup programı: scenes, enscape plugini
|
16- |
05.06.2025
Kurban Bayramı-Resmi Tatil
|
17- |
12.06.2025
tasarım konusuna ilişkin çalışmalar ve dönem sonu değerlendirmeleri
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Temel bilgisayar bilgilerine ilişkin bilgi kazanmak.
|
2- |
Sketchup, photoshop, video düzenleme programlarının kullanımını öğrenmek
|
3- |
Bilgisayar ortamında 2 boyutlu olarak tasarlananı sunmak için gerekli bilgiyi ve bu bilgiyi doğru ve etkili bir biçimde kullanma becerisi kazanmak
|
4- |
Bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak tasarlananı sunmak için gerekli bilgiyi ve bu bilgiyi doğru ve etkili bir biçimde kullanma becerisi kazanmak
|
5- |
Bilgisayar destekli tasarıma ve özellikle bilgisayar ortamında sunuma ilişkin bilgi kazanmak.
|
6- |
Mimari tasarımı destekleyen uygun program seçme becerisi kazanır.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
1
|
6
|
Ödevler
|
6
|
1
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
57
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
https://www.sketchup.com/, https://www.youtube.com/user/SketchUpVideo, www.autodesk.com, www.adobe.com, https://www.youtube.com/@Enscape3D, https://3dwarehouse.sketchup.com/
|
|