Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL GENETİK MEKANİZMALAR-I |
İkinci düzey |
VGB 501 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik açıklama uygulama, soru-cevap, danışma, sunum
|
Dersin amacı
|
Bu ders kapsamında temel genetik mekanizmaların anlaşılması amaçlanır ve bu bilgilerin hayvansal üretimde nasıl kullanılabileceği hakkında fikirler oluşturur.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, genetik materyalin yapısı, genlerin kalıtımı, DNA replikasyonu, transkripsiyon ve translasyon gibi temel genetik süreçler ele alınır.
|
1- |
Nukleik asit ve yapıları
|
2- |
DNA’nın yapısı ve görevi
|
3- |
Kromozomların ve kromatinlerin genel yapısı, kromatin liferinde paketlenme, kromozom elde etme yöntemleri
|
4- |
Sentromer ve telomer, telomeraz aktivitesi
|
5- |
Mendel genetiği, kalıtım modelleri ve mendel dışı kalıtım, trinükleotid tekrarları, mosaizm
|
6- |
Kromozom yapısal ve sayı anomalileri ve oluşum mekanizmaları, otozomal ve gonozomal kromozom hastalıkları
|
7- |
Mikrodelesyonlar ve klinik etkileri, mitokondriyal kalıtım, mutagenez
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Hücre yaşlanmasının moleküler temeli
|
10- |
Apoptoz ve apoptoz mekanizmaları 1
|
11- |
Apoptoz ve apoptoz mekanizmaları
|
12- |
Gen tedavisi mekanizmaları
|
13- |
İmmunobiyoloji–immunogenetik
|
14- |
Genomik imprinting
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genetik Bilgilerin Temel Prensiplerini Anlayabilme
|
2- |
DNA''nın Yapısını ve Fonksiyonunu Tanıma
|
3- |
Genetik Kalıtım Mekanizmalarını Kavrama
|
4- |
DNA Replikasyonu Sürecini Anlayabilme
|
5- |
Gen İfadesi Süreçlerini Tanıma
|
6- |
Mutasyon ve Genetik Varyasyonları Tanımlayabilme
|
7- |
Genetik haritalama tekniklerini ve genlerin yerlerini belirleme yöntemlerini anlama
|
8- |
Moleküler Genetik Yöntemleri Uygulayabilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York
2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005
3-Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|