Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPOR MEVZUATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR MEVZUATI Birinci düzey SYB 409 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Türk spor mevzuatını öğretmek
Dersin tanımı Spor mevzuatına ilişkin tanım ve kavramlar

Dersin içeriği
1- Spor mevzuatına ilişkin tanım ve kavramlar
2- Spor hukuku süjeleri
3- Sporda şiddet ve düzensizliğin önlenmesine dair kanun (6222 sayılı)
4- Sporda şiddet ve düzensizliğin önlenmesine dair kanun (6222 sayılı)
5- İstanbul kentinde yapılacak olimpiyat oyunları kanunu (3796 sayılı)
6- İstanbul kentinde yapılacak olimpiyat oyunları kanunu (3796 sayılı)
7- Başarılı sporculara aylık bağlanması ile devlet sporcusu unvanı verilmesi hakkında kanun (5774 sayılı)
8- Sportif karşılaşmalarda ve özellikle futbol maçlarında seyircilerin şiddet gösterilerine ve taşkınlıklarına dair Avrupa sözleşmesi
9- vize sınavı
10- Avrupa konseyi dopingle mücadele sözleşmesi
11- Spor genel müdürlüğünün teşkilat ve görevleri hakkında kanun (3289 sayılı)
12- Spor genel müdürlüğünün teşkilat ve görevleri hakkında kanun (3289 sayılı)
13- Türkiye futbol federasyonu kuruluş ve görevleri hakkında kanun (5894 sayılı)
14- Türkiye futbol federasyonu kuruluş ve görevleri hakkında kanun (5894 sayılı)
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spor mevzuatına ilişkin tanım ve kavramları açıklayabilecektir
2- Spor hukuku süjelerini açıklayabilecektir
3- Spora ait özel yasaları açıklayabilecektir
4- Spora ait uluslararası antlaşmaları açıklayabilecektir
5- Spor genel müdürlüğünün teşkilat ve görevleri hakkında kanunu (3289 sayılı) tanımlar
6- Türkiye futbol federasyonu kuruluş ve görevleri hakkında kanunu (5894 sayılı) tanımlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erkiner K, Mutlu U. (2007). Türk Spor Mevzuatı. Erkiner K (Ed.), Mutlu U (Der.). Kadir Has Üniversitesi Spor Hukuku Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayın No:1, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar e mevzuat/mevzuat bilgi sistemi. http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/ T.C. Resmi Gazete. www.resmigazete.gov.tr

Ders ile ilgili dosyalar