Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > YABANCI DİL I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL I Birinci düzey MİMYD101 Zorunlu 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Okutman Gökhan Ulutürk
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mevcut dersin hedefi orta üstü (Upper –Intermediate) seviyesindeki sekiz dil bilgisi konusunun işlenmesine dayanmaktadır. Daha sonraki adım verilen herhangi bir metnin ana fikrini bulmak amacıyla taramak, göz gezdirme metodunu kullanarak sadeleştirilmiş metin içerisinde bir ifadeyi aramak, çıkarımlarda bulunup bunları yorumlamak, telaffuzu geliştirme amaçlı ek materyallerin sunulması ve orta üstü seviyenin gerektirdiği okuma, yazma ve telaffuz becerilerini kazanmak şeklinde atılacaktır. Sonuç olarak öğrencilerin İngilizce seviyelerini akademik ve iş çevrelerinde kullanabilecekleri seviyeye yönelik geliştirmek mevcut dersin hedefleri içerisinde yer almaktadır.
Dersin tanımı İngilizce diline yönelik Avrupa Dil Portföyü çerçevesinde belirlenmiş olan orta üst seviye kapsamında sekiz adet gramer konusunun işlenmesi ve okuma parçalarına yönelik sunumlar dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, Tense Revision (Present Simple, Present Progressive, Past Simple, Past Progressive,)
2- Tense Revision ( Present Perfect Simple, Present Perfect Progressive, Past Perfect Simple, Past Perfect Progressive)
3- Future with 'going to', Future with 'will', Future Progressive, Future Perfect Simple, Future Perfect Progressive, Other Possbilities
4- Modal/Auxiliary Verbs 1: Can/Could/Be able to, Must/Have to, Will/Would
5- Modal/Auxiliary Verbs 2: May/Might, Need, Shall/Should/Ought to, Dare
6- Nouns: Countable Nouns, Plural Nouns, Uncountable Nouns, Singular Plural, Collective Nouns
7- Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
8- Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
9- Ara Sınav
10- Infinitive with 'to', Infinitive without 'to', Infinitive Forms
11- Gerund, Gerund or Infinitive
12- Conditionals
13- Unreal Past Tenses, Suppose, As if/As though, Would rather, Had better, Wish/Hope
14- Passive Voice
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Herhangi bir metnin ana fikrini bulmak amacıyla taramak,
2- Göz gezdirme metodunu kullanarak sadeleştirilmiş metin içerisinde bir ifadeyi aramak,
3- Çıkarımlarda bulunup bunları yorumlamak,
4- Telaffuzu geliştirme amaçlı ek materyallerin sunulması
5- Orta üstü seviyenin gerektirdiği okuma, yazma ve telaffuz becerilerini kazanmak
6- Öğrencilerin İngilizce seviyelerini akademik ve iş çevrelerinde kullanabilecekleri seviyeye yönelik geliştirmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 6 0
Ara sınavlar 0 2 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 6 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     26
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Reader at Work I, Aysun Velioğlu, Bülent Kandiller, 1997, Ankara; Reader at Work II, Aysun Velioğlu, Bülent Kandiller, Nurcan Tugay, 2001, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar