Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Görüntüleme Teknikleri > MESLEKİ İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE Birinci düzey SEC 201 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör. Zeki Kılıç
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sınıf içi ders anlatımı, soru cevap
Dersin amacı Bu derste öğrenciler genel sağlıkla ve kendi alanlarıyla ilgili daha çok tıbbi terimler öğrenmek ve bu konularda anlatılanları anlayabilme, sözel iletişim kurabilmelerine daha çok yardımcı olmak amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Bir bilim dalında öğrenme ve uygulama başarısının başlangıç noktası o bilim dalına ait ''dilin'' öğrenmesiyle sağlanır. Böylece bu yolla hızlı gelişmeler sağlanır, tıp biliminin anlaşılma kolaylığı elde edilir.

Dersin içeriği
1- Parts of the body ( enternal- external organs) there is.. there are.......
2- Medical specialists ( have got, has got pain in...)
3- Possesive adjectives and hronouns, countable and uncountable nouns
4- Diabetes (the rich...) adjecties and advebs
5- Medical supplies and tools
6- Quantifiers (most of, many of, neither of..) percentages
7- prepositions and reflexives
8- visa
9- Digestion ( present Tense)
10- Future Tensi with will. be going to
11- Luis Pasteur ( Simle Past and Past continuous tense) pasteurisation
12- Present and Past perfec tenses
13- Hemophilia
14- Heathy food ( How big.... What size...)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler İlgili alandaki sözcükleri kullanmayı, tıbbi terminolojiyi, alanlarıyla ilgili literatürü daha iyi takip edebileceklerdir,
2- Öncelikle öğrencilerin kendi alanlarındaki terimleri bilmeleri işlerini daha kolay ve verimli yapmaları sağlayacaktır,
3- Başka alanlarda anlatılanları daha kolay daha iyi anlamaları sağlanacaktır
4- Gerektiğinde kendileri daha iyi anlatacaklardır,
5- İlgili sağlık alanındaki derslerin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacaktır.
6- Öğrenciler alanlarıyla ilgili literatürü daha iyi takip edebileceklerdir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur.
4- Kullandığı cihazların yapısını ve ne şartlarda kullanması gerektiği konuları hakkında bilgi sahibidir. Radyolojik görüntülerin oluşturulması sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilerek hareket eder.
5- Tıbbi görüntüleme cihazını ve ortamı radyoaktif incelemeye hazır hale getirir. Cihazların kalibrasyonunu kontrol eder, bakım ve tamirinin zamanında yapılmasını sağlar.
6- Radyoaktif inceleme öncesi hastayı hazırlar ve bilgi verir.
7- Görüntülerin elektronik kayıt işlemlerini yapar.
8- Görüntüleme cihazlarının parametrelerini hastaya uygun olarak hekim kontrolünde ayarlar.
9- Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız veya gerektiğinde hekim eşliğinde yapar.
10- Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11- Meslektaşları, hasta ve hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar
12- Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahiptir
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Claire L. KILINÇ, Vocationl Medical English, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık ANKARA 2008
Yardımcı Kaynaklar Swan,Michael.Practical English Usage.Oxford University Press.1998 Thomson,A.J.& Martinet,A.V. A Practical English Grammar. .Oxford University Pres.1995 Turçin,Mehmet.Tıbbi İngilizce.Nobel Tıb Kitabevleri.1994

Ders ile ilgili dosyalar