Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RADYOTERAPİ FİZİĞİ |
Birinci düzey |
RYT 014 |
|
2 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Tıbbi Terminoloji,Kalıp Odası ve Aksesuvar Bilgisi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KADİR YARAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KADİR YARAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözel anlatım,teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere maddenin yapısını, radyasyon tiplerini ve external tedavide modellerini ve doz hesaplamalarını öğretmek
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Maddenin Yapısı:Atom,izotop,radyoaktivite,yarılanma süresi
|
2- |
Parçacık radyasyonu ve elektromagnetik radyasyon
|
3- |
Radyoaktif bozunma modelleri:Alfa parçacık bozunması,beta parçacık bozunması
|
4- |
Radyasyon dozu,radyasyon birimleri ve radyasyon kaynakları
|
5- |
Radyasyonun madde ile etkileşimi
|
6- |
Fotoelektrik olay
|
7- |
Compton olayı
|
8- |
Çift oluşumu olayı
|
9- |
Derin doz dağılımı,yüzde derin doz kavramı
|
10- |
Doku-hava oranı,geri saçılma faktörü
|
11- |
TAR ve %DD arasındaki ilişki
|
12- |
TAR ve %DD arasındaki ilişki
|
13- |
Doz hesaplamaları ve örnekler
|
14- |
Doz hesaplamaları ve örnekler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, maddenin yapısı,atom,izotop,yarılanma süresi hakkında bilgi sahibidir.Radyoaktivite denince yorum yapabilir.
|
2- |
Öğrenci parçacık radyasyonunu ve elektromagnetik radyasyonu tanımlayabilir.
|
3- |
Öğrenci alfa parçacık bozunmasını ve beta parçacık bozunmasını kavramıştır.
|
4- |
Öğrenci radyasyon dozu, radyasyon birimleri ve radyasyon kaynaklarını tanımlayabilir.
|
5- |
Öğrenci radyasyonun madde ile etkileşimini anlatabilir.
|
6- |
Öğrenci fotoelektrik olay,compon olayı ve çift oluşum olayını kavramıştır.
|
7- |
Öğrenci external tedavi için derin doz dağılımı, yüzde derin doz tanımlarını öğrenmiştir.
|
8- |
Öğrenci doku hava oranı ve geri saçılma faktörünü tanımlayabilir.
|
9- |
Öğreni TAR kavramı ile %DD arasındaki ilşkiyi açıklayabilir.
|
10- |
Öğrenci doz hesaplama formüllerini anlamıştır ve bu konuda birçok problemi çözebilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
43
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|