Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > RADYOTERAPİ FİZİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYOTERAPİ FİZİĞİ Birinci düzey RYT 014 2 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tıbbi Terminoloji,Kalıp Odası ve Aksesuvar Bilgisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KADİR YARAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KADİR YARAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözel anlatım,teorik
Dersin amacı Öğrencilere maddenin yapısını, radyasyon tiplerini ve external tedavide modellerini ve doz hesaplamalarını öğretmek
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Maddenin Yapısı:Atom,izotop,radyoaktivite,yarılanma süresi
2- Parçacık radyasyonu ve elektromagnetik radyasyon
3- Radyoaktif bozunma modelleri:Alfa parçacık bozunması,beta parçacık bozunması
4- Radyasyon dozu,radyasyon birimleri ve radyasyon kaynakları
5- Radyasyonun madde ile etkileşimi
6- Fotoelektrik olay
7- Compton olayı
8- Çift oluşumu olayı
9- Derin doz dağılımı,yüzde derin doz kavramı
10- Doku-hava oranı,geri saçılma faktörü
11- TAR ve %DD arasındaki ilişki
12- TAR ve %DD arasındaki ilişki
13- Doz hesaplamaları ve örnekler
14- Doz hesaplamaları ve örnekler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, maddenin yapısı,atom,izotop,yarılanma süresi hakkında bilgi sahibidir.Radyoaktivite denince yorum yapabilir.
2- Öğrenci parçacık radyasyonunu ve elektromagnetik radyasyonu tanımlayabilir.
3- Öğrenci alfa parçacık bozunmasını ve beta parçacık bozunmasını kavramıştır.
4- Öğrenci radyasyon dozu, radyasyon birimleri ve radyasyon kaynaklarını tanımlayabilir.
5- Öğrenci radyasyonun madde ile etkileşimini anlatabilir.
6- Öğrenci fotoelektrik olay,compon olayı ve çift oluşum olayını kavramıştır.
7- Öğrenci external tedavi için derin doz dağılımı, yüzde derin doz tanımlarını öğrenmiştir.
8- Öğrenci doku hava oranı ve geri saçılma faktörünü tanımlayabilir.
9- Öğreni TAR kavramı ile %DD arasındaki ilşkiyi açıklayabilir.
10- Öğrenci doz hesaplama formüllerini anlamıştır ve bu konuda birçok problemi çözebilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     43
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar