Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
HİT 406 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa CINGI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
İnsan kaynakları yönetimi çerçevesinde öğrencilerin çalıştıkları organizasyonda verimliliği arttırabileceği, çalışma hayatının kalitesini ve niteliğini arttırabileceği yönetim unsurlarının kavranması bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
İnsan Kaynakları yönetiminin mahiyeti, bir kurum veya organizasyon içindeki yeri, insan kaynakları yönetiminin temelini oluşturan öğeler, insan kaynakları planlaması, iş analizi, insan kaynakları arzı ve talebi, personel yönetimi ve insan kaynakları yönetimi farkı, performans değerlendirme sistemi, kariyer yönetimi, ücret kavramı ve iş güvenliği gibi konular bu dersin muhteviyatını oluşturmaktadır.
|
1- |
İnsan kaynakları yönetimi kavramı
|
2- |
İKY ve örgütlenme
|
3- |
İş analizi
|
4- |
İnsan kaynakları arzı-talebi
|
5- |
İnsan kaynakları planlaması
|
6- |
Personel bulma ve seçme
|
7- |
Oryantasyon
|
8- |
Personel eğitimi
|
9- |
Kariyer yönetimi
|
10- |
İş değerlemesi
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği
|
12- |
Personel eğitimi
|
13- |
Performans değerleme
|
14- |
Ücret yönetimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan Kaynakları Yönetimini bilir
|
2- |
İKY tarihini öğrenir
|
3- |
En iyi insan kaynağı yönetimi tekniklerini ve pratiklerini anlar
|
4- |
Ücret ve ödüllendirme kriterlerini anlar
|
5- |
Bir işyeri nasıl güvenli hale getirilebilir düşüncesini kavrar
|
6- |
Profesyonel büyüme ve gelişme nasıl sağlanır düşüncesine vakıf olur
|
7- |
Çalışma hayatının kalitesini arttırıcı yönetim unsurlarını bilir
|
8- |
Bir organizasyondaki verimliliği arttırabilecek insan kaynakları planlamasını yapabilecek tasavvura sahip olur
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
6
|
18
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
10
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar; Aydın Yılmazer; Seçkin Yayıncılık; 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bir İnsan Kaynakları Masalı; Özden ASLAN; Elma Yayıncılık; 2010
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; Prof.Dr.İsmet BARUTÇUGİL; Kariyer Yayıncılık; 2005
İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi; Demet GÜRÜZ, Gaye ÖZDEMİR YAYLACI; MediaCat Yayınları; 2009
Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler; Mustafa AKDAĞ; Literatürk Yayınları; 2010
Örgüt Kültürü ve İş Tatmini; Yrd. Doç. Dr. M. Sezai TÜRK; Gazi Kitabevi; 2007
Kurum Kültürü; Rob Goffee, Gareth Jones; MediaCat Yayınları; 2002
Etkili Motivasyon; John Adair; Babıali Kültür Yayınları; 2006
Duyguların Yönetimi; Prof. Dr. İsmet BARUTÇUGİL; Kariyer Yayınları; 2004
Toyota Ruhu; Taiichi Ohno; Scala Yayıncılık, 2010
|
|