Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > YENİ İPLİKÇİLİK TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİ İPLİKÇİLİK TEKNOLOJİLERİ Birinci düzey TTY 208 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencileri farklı eğirme teknolojileri ve bu eğirme teknolojileri ile üretilen ipliklerin özellikleri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Yeni geliştirilmiş önemli iplikçilik sistemlerinin tanıtılması. Yeni sistemde eğirilen ipliklerin fiziksel ve mekanik özelliklerinin tanıtılması.

Dersin içeriği
1- Yeni iplikçilik sistemlerini tanımlama
2- Ring eğirmenin tarihsel gelişimi
3- Kompakt iplik eğirme sistemleri
4- OE-rotor iplik eğirme sistemi
5- Yalancı büküm yöntemi
6- OE-Friksiyon iplik eğirme sistemi
7- OE-Friksiyon iplik eğirme makineleri
8- Hava jetli iplik eğirme sisteminin tarihsel gelişimi
9- Hava jetli iplik eğirmede iplik oluşumu
10- Hava jetli iplik eğirme makineleri
11- Vortex iplik eğirme
12- Vortex iplik eğirme makineleri
13- Vortex iplik eğirme makineleri
14- Yeni eğirme sistemleri ile üretilen ipliklerin özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni iplikçilik teknolojilerinin üretim parametreleri hakkında bilgi sahibi olma
2- Yeni sistemlerde eğrilen ipliklerin özelliklerini kavrama
3- Yalancı büküm yöntemini kavrama
4- Yeni iplikçilik yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarına hakim olma
5- Friksiyon eğirme makineleri hakkında bilgi sahibi olma
6- Hava jetli eğirme makineleri hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Peter R. Lord, ''Handbook of yarn production, Technology, science and economics'', The Textile Institute Woodhead Publishing Ltd, England and CRC Press LLC, New York Washington, 2003
Yardımcı Kaynaklar 1. Carl A. Lawrence, ''Fundamentals of Spun Yarn Technology'', CRC Press LLC, New York Washington, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar