Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > İLERİ SAYISAL YÖNTEMLER-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ SAYISAL YÖNTEMLER-II Üçüncü düzey EEM 620 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Mühendislik problemlerinin sayısal yöntemlerle çözümlenmesi
Dersin tanımı Sayısal yöntemlerde hatalar; interpolasyon yöntemleri: Aitken-Neville, Kübik, Chebyshev vb. Eğri uydurma yöntemleri: Yüksek dereceden doğrusal fonksiyonlarla ve trigonometrik fonksiyonlarla eğri uydurma vb.

Dersin içeriği
1- Sayısal yöntemlere giriş
2- Sayısal yöntemlerde hatalar
3- Doğrusal interpolasyon yöntemi, Lagrange interpolasyon yöntemi
4- Newton interpolasyon yöntemi
5- Sonlu fark interpolasyon yöntemi: Newton’un İleri Doğru İnterpolasyon Yöntemi
6- Sonlu fark interpolasyon yöntemi Newton’un Geriye Doğru İnterpolasyon Yöntemi
7- Bessel ve Everret interpolasyonu
8- Aitken-Neville interpolasyonu
9- Kübik interpolasyon
10- Chebyshev İnterpolasyonu
11- Doğrusal eğri uydurma
12- Yüksek Dereceden Polinomlarla Eğri Uydurma
13- Yüksek Dereceden Polinomlarla Eğri Uydurma
14- Trigonometrik Fonksiyonlarla Eğri Uydurma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur. -
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 13 4 52
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karaboğa Nurhan, Sayısal Yöntemler ve MATLAB Uygulamaları, Nobel Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Ortega M. J., C++ and numerical methods, Oxford University Press. Noble B., Numerical methods, Olive and Boyd Chapra S. C., Canale R. P., Numerical Methods for Engineers, Mc-Graw Hill

Ders ile ilgili dosyalar