Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > EĞİTİMDE ETİK VE AHLAK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE ETİK VE AHLAK Üçüncü düzey MB 302 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu derste etik ve ahlak kavramları ve ilişkili kavramlara ilişkin, etik ilkelere ilişkin, eğitimdeki etik ve etik olmayan davranışlara ilişkin genel farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. Eğitimde ahlak, ahlaki ikilem, etik, meslek etiği ve öğretmenlik meslek etiği konularında farkındalık kazandırma amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı • Ahlak ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke. etik kural, • iş meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; • Eğitim ve öğr􀂁nme bakl<ı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendim1e sürecin& etik ilkeler; '' • Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, • Veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; • İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; • Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Ahlak ve etik ile ilgili terıl kavramları
3- Etik ve AhlaKla İlgili Temel Kuramlar
4- Etik İlkeler
5- Eğitim Süreçieri ve Etik İlkeler
6- Eğitimde Etik ve Ahlak arasındaki ilişki
7- Ara sınav 1
8- Eğitim Süreçleri ve Etik dışı uygulamalar
9- İş meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle
10- Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde ,etik ilkeler;
11- Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri,
12- Veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları;
13- İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar;
14- Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklar
2- Meslek etik ilkelerini bilir.
3- Meslek etik ılkeıerini bilir ve ıçselleştirir
4- Eğıtimin tüm süreçlerinde etik davranışlar sergiler
5- Etik dışı davranı$iarı bilir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar