Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE ETİK VE AHLAK |
İkinci düzey |
MB 302 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. REMZİ KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste etik ve ahlak kavramları ve ilişkili kavramlara ilişkin, etik ilkelere ilişkin, eğitimdeki etik ve etik olmayan davranışlara ilişkin genel farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. Eğitimde ahlak, ahlaki ikilem, etik, meslek etiği ve öğretmenlik meslek etiği konularında farkındalık kazandırma amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
• Ahlak ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke. etik kural,
• iş meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği;
• Eğitim ve öğrnme bakl<ı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendim1e sürecin& etik ilkeler; ''
• Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri,
• Veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları;
• İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar;
• Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
|
1- |
Dersin tanımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Ahlak ve etik ile ilgili terıl kavramları
|
3- |
Etik ve AhlaKla İlgili Temel Kuramlar
|
4- |
Etik İlkeler
|
5- |
Eğitim Süreçieri ve Etik İlkeler
|
6- |
Eğitimde Etik ve Ahlak arasındaki ilişki
|
7- |
Ara sınav 1
|
8- |
Eğitim Süreçleri ve Etik dışı uygulamalar
|
9- |
İş meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle
|
10- |
Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde ,etik ilkeler;
|
11- |
Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri,
|
12- |
Veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları;
|
13- |
İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar;
|
14- |
Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklar
|
2- |
Meslek etik ilkelerini bilir.
|
3- |
Meslek etik ılkeıerini bilir ve ıçselleştirir
|
4- |
Eğıtimin tüm süreçlerinde etik davranışlar sergiler
|
5- |
Etik dışı davranı$iarı bilir
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|