Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > TERSİNE MÜHENDİSLİK METODLARI VE HIZLI PROTOTİPLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERSİNE MÜHENDİSLİK METODLARI VE HIZLI PROTOTİPLEME Birinci düzey ETM 360 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders için ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. ESRA AKGÜL ve Arş. Gör. ÖZKAN ÖZMEN
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Tersine mühendislik prensibi ve hızlı prototipleme tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Ürün geliştirme sürecinde tersine mühendislik prensipleri, hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanlarının tanıtılması.

Dersin içeriği
1- Ürün / yeni ürün geliştirme süreci
2- Ürün / yeni ürün geliştirme süreci
3- Ters mühendislik tanım ve uygulamaları
4- Tersine mühendislik tanım ve uygulamaları
5- Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde tersine mühendislik uygulamaları
6- Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde tersine mühendislik uygulamaları
7- Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları
8- Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları
9- Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları
10- Hızlı prototipleme teknolojileri ve tersine mühendislik entegrasyonu
11- Hızlı prototipleme teknolojileri ve tersine mühendislik entegrasyonu
12- Uygulamalar
13- Uygulamalar
14- Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni ürün geliştirme süreçlerini öğrenme
2- Tersine mühendislik prensibini kavrama
3- Hızlı prototipleme yöntemlerini öğrenme
4- Ürün üzerinde tersine mühendislik uygulama becerisi kazandırma
5- Hızlı prototipleme sistemlerini kullanabilme
6- Yapılan tasarımın üç boyutlu prototipini oluşturabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Reverse engineering: an industrial perspective, Springer series in advanced manufacturing, Vinesh Raja, Kiran Jude Fernandes, 2008.
Yardımcı Kaynaklar -Additive Manufacturing Technologies: Rapid Prototyping to Direct Digital Manufacturing, Ian Gibson, David W. Rosen, Brent Stucker, 2009, Springer

Ders ile ilgili dosyalar