Ön koşul dersleri
|
Ders için ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. ESRA AKGÜL ve Arş. Gör. ÖZKAN ÖZMEN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-yüze
|
Dersin amacı
|
Tersine mühendislik prensibi ve hızlı prototipleme tekniklerinin öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Ürün geliştirme sürecinde tersine mühendislik prensipleri, hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanlarının tanıtılması.
|
1- |
Ürün / yeni ürün geliştirme süreci
|
2- |
Ürün / yeni ürün geliştirme süreci
|
3- |
Ters mühendislik tanım ve uygulamaları
|
4- |
Tersine mühendislik tanım ve uygulamaları
|
5- |
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde tersine mühendislik uygulamaları
|
6- |
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde tersine mühendislik uygulamaları
|
7- |
Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları
|
8- |
Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları
|
9- |
Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları
|
10- |
Hızlı prototipleme teknolojileri ve tersine mühendislik entegrasyonu
|
11- |
Hızlı prototipleme teknolojileri ve tersine mühendislik entegrasyonu
|
12- |
Uygulamalar
|
13- |
Uygulamalar
|
14- |
Uygulamalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yeni ürün geliştirme süreçlerini öğrenme
|
2- |
Tersine mühendislik prensibini kavrama
|
3- |
Hızlı prototipleme yöntemlerini öğrenme
|
4- |
Ürün üzerinde tersine mühendislik uygulama becerisi kazandırma
|
5- |
Hızlı prototipleme sistemlerini kullanabilme
|
6- |
Yapılan tasarımın üç boyutlu prototipini oluşturabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
3
|
21
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
2
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Reverse engineering: an industrial perspective, Springer series in advanced manufacturing, Vinesh Raja, Kiran Jude Fernandes, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Additive Manufacturing Technologies: Rapid Prototyping to Direct Digital Manufacturing, Ian Gibson, David W. Rosen, Brent Stucker, 2009, Springer
|
|