Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNFAZ HUKUKU |
İkinci düzey |
CIGH4101 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BURCU GÖRKEMLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. BURCU GÖRKEMLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Cezaevi idaresi ve İnfaz Hukuku’nun temel kavram, ilke, amaçlarını ve işleyişini öğrencilere açıklanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste infaz hukukuna ilişkin temel kavramlar, infazın tarihçesi, cezaların infazı, yaptırım türlerine göre infaz şekilleri, infaz hukukuna ilişkin temel kurumlar, ceza evleri ve tutukevlerinin çeşitleri, teşkilatı, görevleri gibi konular incelenmektedir.
|
1- |
İnfaz kavramı, tarihsel açıdan infazın gelişimi, infazın amacı.
|
2- |
İnfaz hukukunun temel ilkeleri, kaynakları, ceza hukuku yaptırımlarının amaçları, nitelikleri ve türleri.
|
3- |
Hapis cezasının infazı.
|
4- |
Hükümlülerin kişilerle görüşmesi ve haberleşmesi.
|
5- |
Hükümlülerin çalıştırılması, hükümlünün infaz kurumunda hastalanması, hükümlünün izni.
|
6- |
Hükümlünün koşullu salıverilmesi.
|
7- |
Hükümlünün hakları.
|
8- |
Hükümlünün yükümlülükleri.
|
9- |
Hükümlülerle ilgili disiplin suçları ve yaptırımları, hükümlülerin ödüllendirilmesi.
|
10- |
Adli para cezasının infazı.
|
11- |
Denetimli serbestlik tedbiri ve uygulaması.
|
12- |
Güvenlik tedbirlerinin infazı.
|
13- |
Hükümlülerin nakli.
|
14- |
Disiplin hapsi ve infazı, tutuklama koruma tedbirinin yerine getirilmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Suçun ortaya çıkışı ve cezalandırmanın amacını öğrenir.
|
2- |
Hükümlünün sorumluluk ve haklarını öğrenir.
|
3- |
Ceza infazının organizasyonu, sistemi ve denetimi usulünü öğrenir.
|
4- |
İnfaz şekillerini öğrenir.
|
5- |
Cezaevi idaresi teşkilatını öğrenir.
|
6- |
Güvenlik tedbirlerinin infazı ve Denetimli Serbestlik usulünü öğrenir.
|
7- |
Ceza infaz hukukunun amaç ve ilkelerini öğrenir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. İzzet Özgenç, Prof. Dr. Cumhur Şahin, İnfaz Hukuku, Seçkin Yayınları, 4. Baskı, 2021.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cezaevi Yönetimi ve İnfaz Hukuku Bilgisi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2015.
|
|