Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > TÜRK DİLİ - 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ - 1 Birinci düzey STÜD101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BÜLENT KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Yazılı anlatım becerisi kazandırılması, yazılı anlatım türlerinin örneklerle birlikte tanınması ve okuma, seçme zevkinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Türkçe yazılı anlatım

Dersin içeriği
1- Dilin tanımı ve önemi
2- Kültür-dil ilişkileri (kültürün tanımı, dil ve kültür ilişkisi; dilin ve edebî metinlerin kültürel boyutları)
3- Yazı dili ve özellikleri
4- Yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar
5- İmlâ kuralları ve noktalama işaretleri
6- Yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı
7- Kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları
8- Seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi
9- Kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları
10- Düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme
11- Çeşitli yazı türleri
12- Makale
13- Makale yazma çalışması
14- Not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri
15- --
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yazılı anlatım becerisi kazanma
2- yazılı anlatım türlerinin örneklerle birlikte tanıma ve okuma
3- seçme zevkini geliştirme
4- --
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar