Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > HAREZM TÜRKÇESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAREZM TÜRKÇESİ Üçüncü düzey TDE 505 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GALİP GÜNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GALİP GÜNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GALİP GÜNER, DOÇ. DR. HACER TOKYÜREK
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Harezm Türkçesi metinlerini tanımak ve dönemin dil özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin tanımı Harezm Türkçesi metinlerini okuma ve dil özelliklerini kavrama.

Dersin içeriği
1- Bu derste, Türk dilinin tarihî dönemleri içerisinde önemli bir yeri olan Harezm Türkçesiyle yazılmış eserler ve bu eserlerin dili ile ilgili bilgiler edinmek, yazılmış bilimsel kaynakları gözden geçirmek, diğer dönemlerle karşılaştırarak öğrencileri bilgilendirmek amaçlanmaktadır. Alanla ilgili olarak yazılmış kaynak eserleri incelemek, eserleri tek tek gözden geçirmek, Arap harfli orijinal metinleri okumak ve dilbilgisi özelliklerini belirlemek.
2- Harezm coğrafyası, Harezm Türkçesinin Türk dili tarihindeki ve şiveleri arasındaki yeri
3- Harezm Türkçesinin ses bilgisi
4- Harezm Türkçesinin ek ve kelime kültürü
5- Harezm şivesi metinlerinde imla ve ses ilişkilendirilmeleri
6- Harezm şivesi metinlerinde imla ve ses ilişkilendirilmeleri
7- Harezm şivesi metinlerinde imla ve ses ilişkilendirilmeleri
8- Harezm şivesi metinlerinde imla ve ses ilişkilendirilmeleri
9- Ara Sınav
10- Harezm şivesi metinlerinde imla ve ses ilişkilendirilmeleri
11- Nehcül-Feradis'in Önemi
12- Nehcül-Feradis üzerinde incelemeler
13- Nehcül-Feradis üzerinde incelemeler
14- Harezm Türkçesinin diğer metinleri üzerinde incelemeler
15- Harezm Türkçesinin diğer metinleri üzerinde incelemeler
16- Harezm Türkçesinin diğer metinleri üzerinde incelemeler
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Harezm Türkçesinin kaçıncı yüzyıllar arası dönemi kapsadığını bilir.
2- Harezm Türkçesinin özelliklerini yansıtan metinleri okur, bu döneme ait kelimeleri bilir, gösterir ve onları yorumlar.
3- Dönemin eser ve şahıslarını kronolojik olarak bilir.
4- Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
5- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar