Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 İkinci düzey FİZ 712 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Lecturer(s).
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Lecturer(s).
Dersin veriliş şekli Face to Face
Dersin amacı Thesis of the literature on the subject makes. Reaches to the latest developments related to the thesis work. Thesis topic and evaluate information about the classes. Understands scientific ethics. Studies in oral and written offers.
Dersin tanımı Depending on the competences acquired at the undergraduate level physics theory and practice to develop the knowledge of the level of expertise. Recognize the various problems encountered in physics, the solution is to gain the ability to work towards.

Dersin içeriği
1- Research literature related to the thesis topic.
2- Research literature related to the thesis topic.
3- Research literature related to the thesis topic.
4- Research literature related to the thesis topic.
5- Research literature related to the thesis topic.
6- Research literature related to the thesis topic.
7- Research literature related to the thesis topic.
8- Information about the subject, classification and evaluation.
9- Information about the subject, classification and evaluation.
10- Information about the subject, classification and evaluation.
11- Information about the subject, classification and evaluation.
12- Information about the subject, classification and evaluation.
13- Information about the subject, classification and evaluation.
14- Information about the subject, classification and evaluation.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisans düzeyinde edinilen temel bilgilere dayanarak fizik alanında teorik ve pratik bilgileri üst seviyelere taşıyabilme.
2- Fizikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
3- Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
4- Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
5- Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
6- Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 15 210
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili kitap ve makalele ve dökümanlar.
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitap ve makalele ve dökümanlar.

Ders ile ilgili dosyalar