Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (tezsiz.yük.lis.i.ö.) > ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I İkinci düzey FDB565 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Din öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri hakkında bilgi vererek öğrencilerin din öğretiminde yöntem geliştirme-uygulama yetkinliklerini artırmak.
Dersin tanımı Bu derste din öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri hakkında teorik-pratik düzeyde bilgiler verilerek çeşitli uygulamalar yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- “Özel Öğretim Yöntemleri” ile ilgili kavramların analizi
2- Din Öğretimi Yöntemleri Biliminin konusu (DÖYB), alanı, görevleri ve Din Eğitimi bilimleri içerisindeki yeri
3- Din Öğretimi Yöntemleri ve diğer alanların öğretimine ilişkin kitapların yöntemler açısından incelenmesi
4- Din Öğretimi yöntemlerinin tarihçesi (geçmişten günümüze, kitap, yöntem, araç, kurum)
5- Din Öğretiminin İlkeleri ve Yöntem İlişkisi
6- Din Öğretiminde Program Geliştirme ve DÖYB ilişkisi
7- Örgün ve Yaygın Din Öğretimi Programlarının DÖYB Açısından İncelenmesi
8- Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Bilişsel Hedefler İlişkisi: (Hedef İnceleme ve Yazma çalışmaları)
9- Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Duyuşsal Hedefler İlişkisi: (Hedef İnceleme ve Yazma çalışmaları)
10- Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Devinişsel Hedefler İlişkisi: (Hedef İnceleme ve Yazma çalışmaları)
11- Din Öğretimi Programlarındaki Hedef – Yöntem İlişkisini İnceleme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemlerine ilişkin kavramları birbiri ile ilişkili olarak açıklar ve analiz edebilir.
2- DÖYB’nin alanı, konusu ve görevlerini açıklar.
3- Din öğretimi yöntemlerinin tarihsel gelişimini açıklar.
4- Din Eğitimi tarihinde “Özel Öğretim Yöntemleri”ne ilişkin yapılan çalışmaları değerlendirir.
5- Din öğretiminin ilkeleri ile yöntemlerin ilişkisini açıklar.
6- Din öğretimi programı ile DÖYB'nin ilişkisini açıklar.
7- Din Öğretimine ilişkin hedeflerle (bilişsel, duyuşsal, devinişsel) yöntem ilişkisini örneklendirir.
8- Din öğretimi programlarında yer alan hedef/kazanımların yöntemle ilişkisini değerlendirebilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 13 1 13
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi, Ankara, 2012;2. B. Bilgin & M. Selçuk; Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara, 1997.
Yardımcı Kaynaklar 1. M. Zeki Aydın; Din Öğretiminde Yöntemler; Ankara, 2004;2. Komisyon; DKAB Öğretim Kılavuzu, MEB. Ankara, 2002; 3. Cemal Tosun - Recai Doğan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, Ankara, 2002

Ders ile ilgili dosyalar