Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
İkinci düzey |
FDB565 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Din öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri hakkında bilgi vererek öğrencilerin din öğretiminde yöntem geliştirme-uygulama yetkinliklerini artırmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste din öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri hakkında teorik-pratik düzeyde bilgiler verilerek çeşitli uygulamalar yapılmaktadır.
|
1- |
“Özel Öğretim Yöntemleri” ile ilgili kavramların analizi
|
2- |
Din Öğretimi Yöntemleri Biliminin konusu (DÖYB), alanı, görevleri ve Din Eğitimi bilimleri içerisindeki yeri
|
3- |
Din Öğretimi Yöntemleri ve diğer alanların öğretimine ilişkin kitapların yöntemler açısından incelenmesi
|
4- |
Din Öğretimi yöntemlerinin tarihçesi (geçmişten günümüze, kitap, yöntem, araç, kurum)
|
5- |
Din Öğretiminin İlkeleri ve Yöntem İlişkisi
|
6- |
Din Öğretiminde Program Geliştirme ve DÖYB ilişkisi
|
7- |
Örgün ve Yaygın Din Öğretimi Programlarının DÖYB Açısından İncelenmesi
|
8- |
Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Bilişsel Hedefler İlişkisi: (Hedef İnceleme ve Yazma çalışmaları)
|
9- |
Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Duyuşsal Hedefler İlişkisi: (Hedef İnceleme ve Yazma çalışmaları)
|
10- |
Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Devinişsel Hedefler İlişkisi: (Hedef İnceleme ve Yazma çalışmaları)
|
11- |
Din Öğretimi Programlarındaki Hedef – Yöntem İlişkisini İnceleme
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemlerine ilişkin kavramları birbiri ile ilişkili olarak açıklar ve analiz edebilir.
|
2- |
DÖYB’nin alanı, konusu ve görevlerini açıklar.
|
3- |
Din öğretimi yöntemlerinin tarihsel gelişimini açıklar.
|
4- |
Din Eğitimi tarihinde “Özel Öğretim Yöntemleri”ne ilişkin yapılan çalışmaları değerlendirir.
|
5- |
Din öğretiminin ilkeleri ile yöntemlerin ilişkisini açıklar.
|
6- |
Din öğretimi programı ile DÖYB'nin ilişkisini açıklar.
|
7- |
Din Öğretimine ilişkin hedeflerle (bilişsel, duyuşsal, devinişsel) yöntem ilişkisini örneklendirir.
|
8- |
Din öğretimi programlarında yer alan hedef/kazanımların yöntemle ilişkisini değerlendirebilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
13
|
1
|
13
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi, Ankara, 2012;2. B. Bilgin & M. Selçuk; Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara, 1997.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. M. Zeki Aydın; Din Öğretiminde Yöntemler; Ankara, 2004;2. Komisyon; DKAB Öğretim Kılavuzu, MEB. Ankara, 2002; 3. Cemal Tosun - Recai Doğan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, Ankara, 2002
|
|