Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Mekatronik Mühendisliği > GÖZENEKLİ ORTAMDA ISI VE KÜTLE GEÇİŞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖZENEKLİ ORTAMDA ISI VE KÜTLE GEÇİŞİ Birinci düzey MKM 626 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SİBEL GÜNEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı 1. Lisansüstü öğrencilerine gözenekli ortamda ısı geçişinin temellerinin verilmesi. 2. Akademik çalışmalarında yararlı olacak temel teorinin matematiksel olarak ayrıntılı şekilde ele alınması 3. Gözenekli ortamla ilgili mühendislik problemlerinin çözüm yöntemlerinin verilmesi
Dersin tanımı Seçmeli ders

Dersin içeriği
1- Gözenekli Ortam tanımı ve matematiksel temeli Gözenekli Ortam tanımı ve matematiksel temeli
2- Gözenekli ortamın süreklilik modelinin temelleri
3- Gözenekli ortamın genel korunum denklemlerinin çıkarılması
4- Gözenekli ortamın genel korunum denklemlerinin çıkarılması
5- Gözenekli ortamın entropi eşitsizliğinin elde edilmesi
6- Gözenekli ortamın entropi eşitsizliğinin elde edilmesi
7- Süreklilik modelinin gerektirdiği ve ortama ait özeliklerin tarifi
8- ARASINAV
9- Gözenekli ortamla ilgili zorlanmış, doğal ve karışık ısı taşınımı problemlerinin incelenmesi
10- Gözenekli ortamla ilgili zorlanmış, doğal ve karışık ısı taşınımı problemlerinin incelenmesi
11- Gözenekli ortamda kütlesel difüzyon
12- Gözenekli ortamda kütlesel difüzyon
13- Gözenekli ortamda faz değişimi.
14- Gözenekli ortamda faz değişimi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gözenekli Ortam tanımını yapabilmek ve bu tanımın matematiksel temelini anlayabilmek
2- Gözenekli ortamın süreklilik modelinin temelleri ve gözenekli ortamın genel korunum denklemlerinin çıkarılması
3- Gözenekli ortamın entropi eşitsizliğinin elde edilmesi
4- Süreklilik modelinin gerektirdiği ve ortama ait özeliklerin tarifi.
5- Zorlanmış, doğal ve karışık ısı taşınımı problemlerinin incelenmesi.
6- Gözenekli ortamda faz değişimi konusunun anlama ve kütlesel difüzyon problemi çözebilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3- 2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
8- 6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
9- 7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
10- 7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
11- 7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
12- 8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
13- 8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
14- 9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
15- 10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
16- 11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
17- 12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
18- 13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 12 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Convection in Porous Media, D.A. Nield, A.Bejan, Springer-Verlag, 1999.
Yardımcı Kaynaklar 1. Introduction to Modeling of Transport Phenomena in Porous Media, J.Bear, Y. Bachmat, Kluwer Academic Publishers, 1991.

Ders ile ilgili dosyalar