Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > HİBRİD VE ELEKTRİKLİ ARAÇ TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ ARAÇ TEKNOLOJİSİ Birinci düzey ESMS 049 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET FATİH KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin ÜSTKOYUNCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Elektrikli ve hibrid araçlara ait temel çalışma prensiplerinin, bileşenlerin ve teknolojik gelişmelerin sunulmasıdır.
Dersin tanımı Hibrid ve elektrikli araçlara ait temel prensipler

Dersin içeriği
1- Hibrit ve elektrikli araçların tarihsel gelişimi
2- Hibrit ve elektrikli araçların enerji ve çevre açısından önemi
3- Hibrit araçlar ve temelleri
4- Elektrikli araçlar.
5- Hibrit ve elektrikli araçlarda kullanılan elektrikli makine çeşitleri ve özellikleri
6- Hibrit ve elektrikli araçlarda güç elektroniğ
7- Güç elektroniği devrelerinde anahtarlama zamanlaması ve önemi
8- Ara sınav.
9- Hibrit ve elektrikli araçlarda kullanılan pil yapıları ve pil yönetimi
10- Elektrikli araçlar için alternatif enerji kaynakları
11- Toplu taşımacılıkta elektrikli araçların kullanımı ve teknolojik gelişmeler
12- Hibrit ve elektrikli araçlarda hız yönetimi
13- Elektrik araçların hibrit teknolojilerle entegrasyonu
14- Elektrikli araçlar için yeni motor teknolojileri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin hibrid ve elektrikli araçlar hakkındaki bilgilerini artırmak.
2- Güncel otomotiv teknolojileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
3- Hibrid ve Elektrikli Araçlarla ilgili son teknolojiler hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
4- Batarya Yönetim sistemlerinin, Hibrid ve Elektrikli araçlar için önemini kavratmak.
5- Hibrid ve Elektrikli Araçlarda motor seçiminin önemini kavrattırmak
6- Hibrid ve Elektrikli Araçların yeni yüzyıldaki önemini öğrencilere kavratmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı James Larminie, John Lowry, Electric Vehicle Technology Explained, John Wiley & Sons, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Michael H. Westbrook, The Electric Car: Development and Future of Battery, Hybrid and Fuel-Cell Cars, IEE Power & Energy Series, 38, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar