Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > İLERİ İNGİLİZCE-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ İNGİLİZCE-I Birinci düzey UGMB 117 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN ÖZDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilerin tüm seviyelerdeki okuma metinlerini anlayabilmesi için ve konuşma yeteneklerini geliştirmesi için okuma stratejilerini öğretmektir.
Dersin tanımı Bu derste öğrenciler, ileri seviyedeki okuma metinlerini inceleyecekler ve sınıf içerisinde okuduklarından anladıklarını sözlü olarak aktaracaklar.

Dersin içeriği
1- Gramer çalışması , Simple Present Tense
2- Gramer çalışması , Present Cont. Tens
3- Gramer çalışması , Simple Past Tense
4- Gramer çalışması , Past. Cont. Tense
5- Gramer çalışması , Future Tense / Future Cont. tense
6- Kısa metinler üzerinde çalışma , Taq Questions
7- Kısa metinler üzerinde çalışma, Wish Clause
8- Ara Sınav
9- Kısa metinler üzerinde çalışma , İf Clause
10- Kısa metinler üzerinde çalışma , Bağlaçlar, And, But, Or vs.
11- Okunan parça hakkında tartışma , Sıfatlar, Zarflar
12- Okunan parça hakkında tartışma , Karşılaştırma ve en üstünlüğk
13- Okunan parça hakkında tartışma , Edilgen yapı
14- Okunan parça hakkında tartışma , Reported Speech,
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel İngilizce seviyesinde dil bilgisi kurallarını uygular.
2- Temel İngilizce seviyesindeki metinleri düzenler.
3- İngilizce metinden mantıksal bir sonuç çıkarır.
4- Metinlerden çıkardığı mantıksal sonucu İngilizce olarak ifade edebilir.
5- Öğrendiği temel İngilizceyi günlük hayattaki durumlarda uygular.
6- Akranları ile iletişime geçme becerisi kazanır,
7- Kendisini ifade etme ve karşıdakini anlama yetkinliği kazanır.
8- Ekip yardımlaşması ve çalışmasını yapabilme kabiliyeti kazanır.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Grammar in use, English Dict. , Reader And Work, Reading Words.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar