Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAŞAR AKAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK,PROF. Dr. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU,Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere ineklerde infertilite: yapısal ve fonksiyonel anormallikler, yönetim eksiklikleri ve non-spesifik enfeksiyonları öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
ineklerde infertilite: yapısal ve fonksiyonel anormallikler, yönetim eksiklikleri ve non-spesifik enfeksiyonlar
|
1- |
İnfertilitenin engellenmesi ve maliyeti
|
2- |
Ovaryum lezyonları
|
3- |
Uterus, serviks ve ovitukt anomalileri
|
4- |
Frimartinusmus
|
5- |
Uterus tümörleri
|
6- |
VİZE
|
7- |
Uterus yapışmaları
|
8- |
Vulva, vagina ve vestibulumun durumu
|
9- |
Uterus yangıları ve tedavisi
|
10- |
Uterus yangıları ve tedavisi
|
11- |
Anöstrus
|
12- |
Anöstrus
|
13- |
Beslenmenin etkisi
|
14- |
Beslenmenin etkisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnfertilitenin engellenmesi ve maliyeti
|
2- |
Ovaryum lezyonları
|
3- |
Uterus, serviks ve ovitukt anomalileri
|
4- |
Uterus yangıları ve tedavisi
|
5- |
Anöstrus
|
6- |
Beslenmenin etkisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Evcil Hayvanlarda Doğum ve İnfertilite (Ed: Alaçam, Medisan, 2010, Ankara) 2. Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya. 3. Current Therapy in Large Animal Theriogenology (Ed: Youngquist, RS, 1997, Philaladelphia) 4. Veterinary Reproduction and Obstetrics (Eds: Noakes, Parkinson, England, 2001, London) 5. Canine and Feline Theriogenology (Eds: Johnston, Kustritz, Olson, 2001, Philaladelphia)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|