Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ZOONOZLAR |
İkinci düzey |
VBH 542 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı dersi alan öğrencilerin zoonoz hastalıklar ile ilgili kapsamlı bilgiler, koruma ve kontrol, yasal düzenlemeler ve mevzuatlar hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, zoonoz hastalıklar ve halk sağlığı açısından önemleri hakkında bilgi verir.
|
1- |
Zoonoz hastalıklar tarihi
|
2- |
Zoonoz hastalıkların tanımı ve klasifikasyonu
|
3- |
Zoonoz hastalıkların tanımı ve klasifikasyonu
|
4- |
Gıda-kaynaklı hastalıklar ve zoonozlar
|
5- |
Gıda-kaynaklı hastalıklar ve zoonozlar
|
6- |
Zoonotik bakteriler
|
7- |
Zoonotik viruslar
|
8- |
Zoonotik parazitler
|
9- |
Zoonotik küfler
|
10- |
Zoonotik riketsiyalar
|
11- |
Zoonozlarla mücadele ve korunma
|
12- |
Zoonozlarla mücadele ve korunma
|
13- |
Zoonoz hastalıklar ve yasal mevzuat
|
14- |
Zoonoz hastalıklar ve yasal mevzuat
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Zoonozların sıfılandırılması ve halk sağlığı açısından önemleri
|
2- |
Zoonozlar ile mücadele
|
3- |
Tek tıp tek sağlık konsepti
|
4- |
Zoonoz hastalıklar ile ilgili uluslar arası bakış açısı ve WHO benzeri organizasyonların rolü
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
8
|
2
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
2
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
5
|
4
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet Erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Burhan Dinçer, Belgin Sarımehmetoğlu. (2011). Veteriner Halk Sağlığı.
|
|