Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İktisat > ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci düzey B-İKT326 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Halil ALTINTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, belli bir konuda araştırma yapma, rapor hazırlama ve sunma tekniklerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Bilimsel yöntemin dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemin aşamaları ve araştırma türlerini inceler.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırma teknikleri hakkında temel kavramlar
2- Neden Araştırma Yöntemleri? Bilim ve Sosyal Bilimler, Bilmenin Alternatif Yolları
3- Seminer çalışmasının tanımı, türleri ve özellikleri
4- Bitirme tezi ve konu seçimi Kaynakların toplanması ve özetlenmesi
5- Bitirme tezi sürecinde yapılacak ön çalışmalar ve zaman planlaması, Makale analizinin tanımı ve türleri
6- Taslak Plan Hazırlanması ve süreci
7- Seminer çalışması Taslak Plan ve Ön Raporun Hazırlanması
8- Ara sınavı
9- Sosyal Bilimlerde Akıl Yürütme Mantığı: Tümevarım Ve Tümdengelim, Seminer Çalışmasında Giriş ve Bölümlerin hazırlanması
10- Sosyal Bilim Anlayışları, Bilimsel Araştırmanın Aşamaları (Süreci) Araştırma Sorunsalının Belirlenmesi
11- Alıntı Nasıl Yapılır? Kaynakça nasıl Hazırlanır? Alıntı Çeşitleri ve Uyulması Gereken Kurallar
12- Raporunun Hazırlanması ve Bilimsel Araştırmalarda Etik Sorunu
13- Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model,Hipotez, Değişken ve İşletimselleştirme
14- Seminer Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi Ve Tartışılması,
15- Seniner Çalışmasının Sunumu ve Teslimi
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma süreçleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2- Yazarak düşünme becerisini geliştirir.
3- Belli bir konuda araştırma yaparak rapor sunabilir.
4- Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını öğrenebilir.
5- Seminer çalışmasına ilişkin kaynak tarama, makale analizi ve ön rapor hazırlamak
6- Seminer çalışması yaparak tecrübe kazanır.
7- Makale yazabilecek kaynak gösterme ve kaynakça hazırlama yeteneğine sahip olur
8- Bilimsel etik kurallarını öğrenir ve uygular
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2- İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3- İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4- İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5- Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6- Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7- İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8- İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9- Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10- Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12- Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13- İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14- Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15- İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16- Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17- Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rıfat YILDIZ ve Ertuğrul YILDIRIM, 2012, Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar