Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Birinci düzey |
B-İKT326 |
Zorunlu |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Halil ALTINTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, belli bir konuda araştırma yapma, rapor hazırlama ve sunma tekniklerini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel yöntemin dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemin aşamaları ve araştırma türlerini inceler.
|
1- |
Bilimsel araştırma teknikleri hakkında temel kavramlar
|
2- |
Neden Araştırma Yöntemleri? Bilim ve Sosyal Bilimler, Bilmenin Alternatif Yolları
|
3- |
Seminer çalışmasının tanımı, türleri ve özellikleri
|
4- |
Bitirme tezi ve konu seçimi Kaynakların toplanması ve özetlenmesi
|
5- |
Bitirme tezi sürecinde yapılacak ön çalışmalar ve zaman planlaması, Makale analizinin tanımı ve türleri
|
6- |
Taslak Plan Hazırlanması ve süreci
|
7- |
Seminer çalışması Taslak Plan ve Ön Raporun Hazırlanması
|
8- |
Ara sınavı
|
9- |
Sosyal Bilimlerde Akıl Yürütme Mantığı: Tümevarım Ve Tümdengelim, Seminer Çalışmasında Giriş ve Bölümlerin hazırlanması
|
10- |
Sosyal Bilim Anlayışları, Bilimsel Araştırmanın Aşamaları (Süreci) Araştırma Sorunsalının Belirlenmesi
|
11- |
Alıntı Nasıl Yapılır? Kaynakça nasıl Hazırlanır? Alıntı Çeşitleri ve Uyulması Gereken Kurallar
|
12- |
Raporunun Hazırlanması ve Bilimsel Araştırmalarda Etik Sorunu
|
13- |
Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model,Hipotez, Değişken ve İşletimselleştirme
|
14- |
Seminer Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi Ve Tartışılması,
|
15- |
Seniner Çalışmasının Sunumu ve Teslimi
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma süreçleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Yazarak düşünme becerisini geliştirir.
|
3- |
Belli bir konuda araştırma yaparak rapor sunabilir.
|
4- |
Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını öğrenebilir.
|
5- |
Seminer çalışmasına ilişkin kaynak tarama, makale analizi ve ön rapor hazırlamak
|
6- |
Seminer çalışması yaparak tecrübe kazanır.
|
7- |
Makale yazabilecek kaynak gösterme ve kaynakça hazırlama yeteneğine sahip olur
|
8- |
Bilimsel etik kurallarını öğrenir ve uygular
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
132
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Rıfat YILDIZ ve Ertuğrul YILDIRIM, 2012, Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|