Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > INDUSTRIAL ENRICHMENT TECHNIQUES
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INDUSTRIAL ENRICHMENT TECHNIQUES İkinci düzey CHEM-564 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze ders anlatımı
Dersin amacı Ham madde, ürün, yan ürün ve atıklara endüstriyel ölçüde uygulanabilecek zenginleştirme yöntemlerini öğretmek.
Dersin tanımı Ayırma-saflaştırma yöntemlerinin prensipleri; gazlara, sıvılara ve katılara uygulanabilecek ayırma yöntemleri; akış şemaları; madde ve enerji dengeleri; ekonomik değerlendirmeler.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Maddelerin sınıflandırılması
3- Madde özellikleri ve aralarındaki farktan yarallanma
4- Karışmış gazların ayrılması
5- Gazdan sıvı ve katıların ayrılması
6- Ara Sınav
7- Emülsiyon ve köpüklerin kırılması
8- Sıvıdan katıların ayrılması
9- Sıvıdan çözünmüş bileşenlerin ayrılması
10- Sıvıdan katıların ayrılması
11- Katılarda boyut küçültme: kırma ve öğütme
12- Katılara uygulanabilecek ayırma yöntemleri
13- Uygulama örnekleri
14- Yilsonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Madde özelliklerini tanıma
2- Ayırma gerekçelerini anlama
3- Ayırma prensiplerini anlama
4- Küçük ve büyük, endüstriyel ölçekli madde işlemede farkları görme
5- Verimlilik, saflık ve ekonomik değerlendirmeleri belirleyebilme
6- Endüstriyel zenginleştirme yöntemlerini karşılaştırma ve seçebilme yeteneğ
7- Akış şeması çizebilme yeteneği
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Shereve, N.R and Brink, J.A, Chemical Process Industries, McGraw Hill Co, NYC, 1994.
Yardımcı Kaynaklar Kuzugüdenli, Ö.E. Endüstriyel Ayırma Saflaştırma Yöntemleri, Erciyes Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kayseri, 2015.

Ders ile ilgili dosyalar