Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STATİK |
Birinci düzey |
İNŞ 112 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada üç saat teorik anlatım.
|
Dersin amacı
|
Bu ders kapsamında öğrencilerin; hemen hemen her mühendislik disiplininde gerekli olan kuvvet ve denge kavramlarına ilişkin temel bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Statik Bilimine Giriş. Kavramlar ve Kanunlar. Maddesel Noktanın Statiği. Düzlem Kuvvetler Sistemi. Uzay Kuvvetler Sistemi. Kuvvet ve Denge. Rijit Cisim Statiği. Ağırlık Merkezleri. Atalet Momentleri. Taşıyıcı Sistemler. Yükler. İzostatik Dolu Gövdeli Sistemler. İzostatik Kafes Kirişler. Kablolar. Sürtünme. Virtüel İş. Atalet Momentleri.
|
1- |
Temel Kavramlar ve İlkeler.
|
2- |
Kuvvet ve Denge İlkeleri.
|
3- |
Düzlem ve Uzay Kuvvetler Sistemi.
|
4- |
Cisimlerin Birinci Alan Momenti ve Ağırlık Merkezi Kavramı.
|
5- |
Taşıyıcı Sistemler, Dolu Gövdeli İzostatik Kirişlerde Mesnet Tepkileri.
|
6- |
Taşıyıcı Sistemler, Dolu Gövdeli İzostatik Çerçeveler ve Kemerlerde Mesnet Tepkileri ve Mafsal Kuvvetleri.
|
7- |
Taşıyıcı Sistemler, Gerber Kirişlerde Mesnet Tepkileri ve Mafsal Kuvvetleri.
|
8- |
Düzlem Kafes Kirişler, Mesnet Tepkileri ve Çubuk Kuvvetlerinin Hesabı.
|
9- |
Uzay Kafes Kirişler, Mesnet Tepkileri ve Çubuk Kuvvetlerinin Hesabı.
|
10- |
Kablolu Taşıyıcı Sistemler.
|
11- |
Sürtünme kavramı ve uygulamaları.
|
12- |
Virtuel İş İlkesi.
|
13- |
Cisimlerin İkinci Alan Momenti ve Atalet Momenti Kavramı.
|
14- |
Cisimlerin İkinci Alan Momenti ve Atalet Momenti Kavramı.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kuvvet ve denge ilkeleri hakkında temel bilgilere sahip olunur.
|
2- |
Düzlem ve uzay kuvvetler sistemi hakkında temel bilgilere sahip olunur.
|
3- |
Kuvvet ve denge problemleri analiz edilebilir, bu kapsamdaki problemleri çözebilir konuma erişilir.
|
4- |
Düzlemde ve uzayda ağırlık merkezi problemleri analiz edilebilir, bu kapsamdaki problemleri çözebilir konuma erişilir.
|
5- |
Dolu gövdeli izostatik kirişlerde, uzay kafes kirişlerde ve gerber kirişlerde mesnet tepkisi (ve mafsal kuvveti) problemleri çözebilir konuma erişilir.
|
6- |
Temel kablolu sistem problemlerini çözebilir konuma erişilir.
|
7- |
Sürtünme ve atalet momenti kavramlarını çözebilir konuma erişilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
133
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Omurtag, Mehmet; Mühendisler için Mekanik-(Statik); Beta Yayıncılık, 2003.
Omurtag, Mehmet; Mühendisler için Mekanik-(Statik) Çözümlü problemler; Beta Yayıncılık, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
|
|