Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > VETERİNER İLAÇ MEVZUATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VETERİNER İLAÇ MEVZUATI Birinci düzey VFT 676 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı VETERİNER İLAÇ MEVZUATI HAKKINDA BİLGİ VERMEK
Dersin tanımı Veteriner ilaçları ile ilgili yasal düzenlemeler

Dersin içeriği
1- VETERİNER TIBBİ ÜRÜNLER HAKKINDA YÖNETMELİK
2- VETERİNER TIBBİ ÜRÜNLER HAKKINDA YÖNETMELİK
3- Pazarlama İzni
4- Pazarlama İzni
5- Veteriner Tıbbi Ürünlerin Üretim Yerleri
6- Veteriner Tıbbi Ürünlerin Üretim Yerleri
7- Ara sınav
8- Veteriner Tıbbi Ürünlerin Toptan ve Perakende Satışı
9- Veteriner Tıbbi Ürünlerin Tanıtımı
10- Farmakovijilans
11- Ürünlerin Geri Çekilmesi
12- Otovaksinler
13- Denetimler, Cezalar, Askıya Alma ve İptal İşlemleri
14- Çeşitli ve Son Hükümler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Veteriner Tıbbi Ürünler ile ilgili yönetmelik hakkında bilgili olur
2- Öğrenciler veteriner ilaçların pazarlanması ile ilgili yönetmelik hakkında bilgili olur
3- Öğrenciler farmakovijilans terimini bilir
4- Öğrenciler ceza-i işlemler hakkında bilgili olur
5- Öğrenciler Veteriner Tıbbi Ürünler ile ilgili yönetmelik hakkında bilgili olur
6- Öğrenciler veteriner ilaçların pazarlanması ile ilgili yönetmelik hakkında bilgili olur
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı .
Yardımcı Kaynaklar .

Ders ile ilgili dosyalar