Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > KAMU YÖNETİMİ VE SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU YÖNETİMİ VE SPOR Birinci düzey YSYB 106 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kamu yönetimine ilişki bilgilerin incelenmesi
Dersin tanımı Yönetim ve kamu yönetimi kavramları, kamu yönetiminde başlıca yaklaşımlar (kurumsal, sosyo-psikolojik ve sistem) kamu yönetimi ve özel yönetiminde benzerlik ve farklılıklar, kamu yönetiminin örgütlenmesi, bürokrasi ve kamu personel yönetimi, kamu yönetiminde denetim, klasik devlet yönetimi anlayışından çağdaş devlet yönetimine geçiş, küçük ama fonksiyonel devlet yönetimi anlayışı, merkezden ve yerineden yönetim

Dersin içeriği
1- Yönetim ve kamu yönetimi kavramlarının açıklanması
2- Kamu yönetiminin kurumsal yapısı ve işleyişi
3- Kamu yönetiminde başlıca yaklaşımlar
4- Kamu yönetimi-işletme yönetimi benzerlik ve ayrılıklar
5- Kamu yönetiminin çağdaş örgütlenmesi
6- Bürokrasi ve kamu bürokrasisi
7- Kamu personel rejimi ve yönetimi
8- Klonik devlet yönetimi anlayışı
9- Türkiye Cumhuriyeti Devlet yönetim sistemi (vize sınavı)
10- Merkezden yönetim ve kurumları
11- Yerinden yönetim ve kurumları
12- Çağdaş devlet yönetimi
13- Küçültülmüş fonksiyonel devlet yönetimi
14- Yetki devri- yetki genişliği
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamu yönetimine ilişkin temel hususlara ilişkin bilgileri bilir
2- Kamu yönetimini bilir
3- Kamu yönetiminde devletin görevlerini bilir
4- Kamu yönetiminin amaçlarını bilir
5- Bürokrasi kavramını tanımlayabilir
6- Kamu hukukunu bilir
7- Cumhurbaşkanlığı yönetim sistemini bilir
8- Farklı devlet yönetimlerini bilir
9- Anayasa kavramını ve maddelerini bilir
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ERYILMAZ, B.; Kamu Yönetimi, İstanbul, 2004. Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Ed.; BALCI, A., NOHUTÇU, A., ÖZTÜRK, N, K., COŞKUN, B., Seçkin Yayınlar, Ankara, 2003.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar