Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > DENEY HAYVANLARI VE UYGULAMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEY HAYVANLARI VE UYGULAMA YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey SBD 000 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze / Uygulama
Dersin amacı Deneysel araştırmalarda en fazla kullanılan laboratuar hayvanlarının (fare, sıçan ve tavşan) anatomik ve fizyolojik yapılarının kavranması
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Deney hayvanları hakkında genel bilgi
2- Fare, sıçan ve tavşan’ların yaşam şartları, çiftleşme ve çoğalmaları
3- Fare, sıçan ve tavşan’larda hareket sistemi anatomisi
4- Fare, sıçan ve tavşan’larda sindirim sistemi anatomisi
5- Fare, sıçan ve tavşan’larda solunum sistemi anatomisi
6- Fare, sıçan ve tavşan’larda dolaşım sistemi anatomisi
7- VİZE SINAVI
8- Fare, sıçan ve tavşan’larda urogenital sistemi anatomisi
9- Fare, sıçan ve tavşan’larda sinir sistemi anatomisi
10- Fare, sıçan ve tavşan’larda duyu organları anatomisi
11- Makale takdimi
12- Makale takdimi
13- Genel tartışma
14- FİNAL SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Deney hayvanlarını tutuş tekniklerini bilecek
2- İlaç verme ve enjeksiyon tekniklerini bilecek
3- Kan ve örnek alma tekniklerini bilecek
4- Temel laboratuvar güvenliğini sağlayabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fıeld T. Experimental Animals (A Reality Fiction) . Solid Objects (November 1, 2016)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar