Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > BETONARME HAYVAN BARINAĞI PROJELENDİRİLMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BETONARME HAYVAN BARINAĞI PROJELENDİRİLMESİ Üçüncü düzey BSM614 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Hayvan barınağı mimari ve statik tasarımı, boyutlandırılması
Dersin tanımı Hayvan barınağı mimari ve statik tasarımı, boyutlandırılması

Dersin içeriği
1- Genel bilgiler
2- Betonarme tasarım ve betonarmenin özellikleri
3- Betonarme tasarım ve betonarmenin özellikleri
4- Yapı malzemesi olarak beton
5- Yapı çeliği
6- Temel Tasarımı
7- Temel Tasarımı
8- Arasınav
9- Döşeme tasarımı
10- Kiriş tasarımı
11- Kolon tasarımı
12- Şartnameler
13- Hayvan boyutları ve barınak tipi seçimi
14- Barınak boyutlandırması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan barınakları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Ortalama hayvan boyutları hakkında bilgi sahibi olur.
3- Gerekli boşluk tasarımını öğrenir.
4- Betonarme tasarım hakkında bilgi sahibi olur.
5- Yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 6 84
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Neufert Yapı Tasarımı. Betonarme (Prof.Dr. Adem Doğangün, Birsen Yay.)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar