Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAZMA II |
Birinci düzey |
ÇER 104 |
Zorunlu |
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Kabardey- Çerkezçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kabardey -Çerkes dilinin öğretiminin ilk aşamasında harf, imla, noktalama ve gramer becerilerinin oluşumu, yazma teknikleri geliştirme.
|
Dersin tanımı
|
Program, yazma becerilerinin oluşumuna, imla ve noktalama işaretlerinin kullanımı üzerine farklı zorluklardaki metinlerle pekiştirilecek pratik materyaller sunar.
|
1- |
‘Nasıl tatil yapıyorum?’ veya ‘Boş vaktim’ temaları altında, cümlede olması gereken kelimelerle metin oluşturma.
|
2- |
Konu: Anavatanım. Metin üzerinde çalışma. Facebook''''''''ta " KBR''''''''deki Mavi Göllerde " başlıklı küçük bir metin(makale) yazma.
|
3- |
Konu: Havaalanı. Metin üzerinde çalışma. Göç haritasını doldurma.
|
4- |
Konu: Ulaşım. "Şehrinizde ne tür ulaşım araçları var?", "Ne tür ulaşım araçlarını tercih ediyorsunuz ve neden?" Fiil ön eklerinin doldurulması.
|
5- |
Konu: Seyahat. Metin üzerinde çalışma. ‘Facebook sayfasında geziniz.’ hakkında bir makale yazma. İyelik isimlerinin ve sıfatlarının kelimelerle yazımı.
|
6- |
Konu: Restoran’da. "Ne tür bir yemek seversin? Metin üzerinde çalışma. Konuyla ilgili yorumlar ve ne tür yemek sevdiğinizi ve nedenini yazma. (Kompozisyon-Muhakeme) Rus kökenli sıfatların yazımı.
|
7- |
Konu: Gelecek için planlarımız. Bir arakadaşa ‘Gelecek yaz için planlarım.’ konulu bir mektup yazma. Bileşik sıfatların yazımı. Karmaşık cümlede noktalama kuralları.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Konu: Biyografi. Anket doldurma. Rakamların yazılışı. Adların yazımı.
|
10- |
Konu: Markette. Markete gitmek için malzeme listesi hazırlama. Aynı cümle öğelerinin arasına noktalama işaretleri yerleştirme.
|
11- |
Konu: Doğum günleri. Bayramlar. Hediyeler. Kutlama karpostalı yazma: Yeni yıl, doğum günü, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü, Adighe Bayrak Günü, Adıge Ulusal kostüm günü vb. konularda kutlama mesaj metinleri yazma. Fiil ön eklerinin yazılışı Zy -, Ze-.
|
12- |
Konu: Mesleğim. Ders planına göre "Methodologis L. Kugotov " metninin özeti. Rusça kökenli isimlerin yazılışı, benzer isimlerin yazımı.
|
13- |
Konu Eğitim. Bilim. Konuya göre kompozisyon yazma. "Üniversitede okuyorum."
|
14- |
Konu: Hobilerim. Farklı cümle kalıplarıyla alıştırmalar. Konuyla ilgili yazılı bir plan hazırlamak. Konuyla alakalı metin yazma. Arkadaşa ‘Ne yapmayı seviyorum?’ temalı mektup yazma.
|
15- |
Sınav
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler , çeşitli stil ve türlerde mektuplar yazmayı öğrenecekler: tanım, anlatı, muhakeme, sunum, kompozisyon, işlenmiş bir konu hakkında yazı hazırlama – üstünde çalışma.
|
2- |
Öğrenciler Kabardey- Çerkez dilinin yazım ve noktalama işaretlerini öğrenecekler.
|
3- |
Konuşma etkinliklerinin yanında yazma becerilerinin geliştirilmesi.
|
4- |
Temel yazım kuralları ve pratikte imla kurallarının kullanımı.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
|
|
9- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
10- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
11- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
12- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|