Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Doğum ve Kadin Hast.hemşireliği(doktora) > TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİ UYGULAMALARININ HEMŞİRELİKTE KULLANIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİ UYGULAMALARININ HEMŞİRELİKTE KULLANIMI Üçüncü düzey KSH 608 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif Yöntem
Dersin amacı Bu ders, TAT uygulamalarını açıklayabilme, semptom yönetiminde TAT uygulamalarının seçimine karar verebilme, TAT'ın hemşirelikte kullanımını kanıt temelli ve eleştirel düzeyde tartışabilmeyi amaçlar.
Dersin tanımı Bu derste insan sağlığının sürdürülmesi ve hasta bakımında kullanılabilecek tamamlayıcı-alternatif tedavi(TAT)uygulamaları yeni gelişmelerin ışığında tartışılır.

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması, Derse Hazırlık ve Danışmanlık
2- Programın Açıklanması, Derse Hazırlık ve Danışmanlık
3- TAT'a İlişkin Genel Giriş (tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde TAT kullanımı tarihçesi,TAT yöntemleri)
4- Zihin- Beden Temelli Tedaviler(meditasyon, yoga)
5- Zihin- Beden Temelli Tedaviler(müzik ve sanatla terapi uygulamaları)
6- Zihin- Beden Temelli Tedaviler(gevşeme teknikleri,hipnoz)
7- Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar(masaj, aromaterapi)
8- Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar(refleksoloji)
9- Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar(egzersiz uygulamaları)
10- Enerji Temelli Tedaviler (reiki)
11- Enerji Temelli Tedaviler (biyofeedback, biyoenerji)
12- Enerji Temelli Tedaviler (terapötik dokunma)
13- Biyolojik Temelli Tedaviler (fitoterapi)
14- Eski Tıp Sistemleri(akupunktur, akupres, TENS)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TAT yöntemlerinden herhangi birini uygulayabilme
2- TAT yöntemleriyle ilgili kanıt oluşturma
3- Semptom yönetiminde kullanılabilecek TAT yöntemlerine karar verebilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili tüm kitap ve makaleler, internet kaynakları
Yardımcı Kaynaklar Mürüvvet Başer (Editör), Sultan Taşcı (Editör). Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı ve Destekleyici Uygulamalar. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2015. Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar