Ön koşul dersleri
|
Lisans dersleri
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel denetim teknikleri ve çalışma biçimlerini öğrenir
|
Dersin tanımı
|
Elektronik ve otomatik kontrol, temel kavramlar, denetim sistemlerinin türleri, yapısı, kullanım alanları ve çalışma biçimlerini ortaya koymaktır.
|
1- |
Elektronik ve otomatik kontrole giriş
|
2- |
Temel kavramlar ve tanımlar
|
3- |
Denetim sistemleri ve türleri
|
4- |
Denetim sistemlerinin yapısı ve kullanım alanları
|
5- |
Denetim sistemlerinini çalışma biçimleri
|
6- |
Denetim sistemlerinin tasarım ilkeleri
|
7- |
Temel denetim teknikleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Aç-kapa denetim
|
10- |
PID denetimi ve temel özellikleri
|
11- |
P, PI, PID denetim
|
12- |
PID denetim
|
13- |
İleri denetim sistemleri
|
14- |
PLC
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel kontrol değişkenlerini tanımlayabilir
|
2- |
İleri denetim yöntemlerini tartışabilir
|
3- |
PID denetleyicisinin deneysel ayar yöntemlerini bilir
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
6
|
2
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
13
|
3
|
39
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
13
|
3
|
39
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tarımsal Bilişim: İleri Tarım Teknolojileri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Agriculture Automation and Control
|
|