Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > TARIMDA ELEKTRONİK VE OTOMATİK KONTROL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIMDA ELEKTRONİK VE OTOMATİK KONTROL Üçüncü düzey BSM620 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel denetim teknikleri ve çalışma biçimlerini öğrenir
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Elektronik ve otomatik kontrole giriş
2- Temel kavramlar ve tanımlar
3- Denetim sistemleri ve türleri
4- Denetim sistemlerinin yapısı ve kullanım alanları
5- Denetim sistemlerinini çalışma biçimleri
6- Denetim sistemlerinin tasarım ilkeleri
7- Temel denetim teknikleri
8- Ara sınav
9- Aç-kapa denetim
10- PID denetimi ve temel özellikleri
11- P, PI, PID denetim
12- PID denetim
13- İleri denetim sistemleri
14- PLC
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel kontrol değişkenlerini tanımlayabilir
2- İleri denetim yöntemlerini tartışabilir
3- PID denetleyicisinin deneysel ayar yöntemlerini bilir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 3 39
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tarımsal Bilişim: İleri Tarım Teknolojileri
Yardımcı Kaynaklar Agriculture Automation and Control

Ders ile ilgili dosyalar