Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik > SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ Birinci düzey SEC 136 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Umut Özdemir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap.
Dersin amacı Bu ders ile öğrencilerin; -insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı, sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunmak; -katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişmesinde, aktif yurttaşlar olarak rol almalarına katkıda bulunmak; - çeşitlilik ve çok kültürlülüğe olan saygı ve hoşgörülerini geliştirme ve derinleştirmelerine katkıda bulunmak; - diğer üniversite ve lise öğrencilerine, sosyal sorumluluk projeleri ile örnek olabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak; - sivil toplum kuruluşlarına katılımlarını teşvik etmek; - genel olarak bir topluluk yaşamının gelişmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders sosyal sorunlar; sosyal sorumluluk; sosyal sorumluluk projesi hazırlama süreci; proje planlama ve yönetme; proje raporlama ve sunma; sosyal sorumluluk projesi uygulaması gibi konularını içerir.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Dersle İlgili Genel Bilgiler
2- Sosyal Sorumluluk Kavramının Gelişimi ve Kapsamı
3- Kurumsal Sosyal Sorumluluk
4- Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluğu Oluşturan Öğeler
5- Türkiye’den Ve Dünya’dan Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri
6- Türkiye’den Ve Dünya’dan Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri
7- Vize Sınavı
8- Türkiye’de Çocuklara Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
9- Türkiye’de Ergenlere Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
10- Türkiye’de Yaşlılara Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
11- Türkiye’de Üniversite Öğrencilerine Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
12- Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk Alanında Görev Alma Nedenleri ve Sonuçları
13- Sağlık Alanında Gerçekleştirilen Sosyal Sorumluluk Projelerinin Bireylerde Farkındalık Yaratma Etkisi
14- Sağlık Alanında Gerçekleştirilen Sosyal Sorumluluk Projelerinin Bireylerde Farkındalık Yaratma Etkisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilecek ve uygulayabilecekler
2- Sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirebilmek için gerekli bilgi ve beceriyi edinecekler
3- Farklı sosyal çevreleri deneyimleyecekler
4- Farklı sosyo-ekonomik çevrelerden insanlarla tanışacaklar
5- Farklı üniversite içi ve dışından farklı kurumlar ve eğitim kurumlarından öğrencilerle ortak çalışmalar gerçekleştirecekler
6- Gerçekleştirilen gençlik ve sosyal sorumluluk projeleri alanlarındaki güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olacaklar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2- Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3- Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5- Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8- Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9- Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10- Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12- Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16- Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17- Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18- Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar