Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (doktora) > İLERİ RADYOBİYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ RADYOBİYOLOJİ Üçüncü düzey BİY 582 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste radyasyon ve canlılar üzerine etkileri, canlıyı radyasyona karşı duyarlı hale getiren yapılar, radyasyondan korunma anlatılacaktır
Dersin tanımı Radyasyonun tanımı ve radyasyon tipleri, radyasyonun primer etkileri, radyasyonun kromozomlar üzerine etkisi, radyasyonun kısırlaştırıcı ve ömür kısaltıcı etkisi, canlıyı radyasyona karşı duyarlı hale getiren yapılar, çevre radyasyonunun canlılara etkileri, radyasyondan korunma

Dersin içeriği
1- Radyasyonun tanımı
2- Radyasyonun tipleri
3- Radyasyonun primer etkileri
4- Kromozomlar üzerine etkisi
5- Radyasyonun akut etkileri
6- Radyasyonun kronik etkileri
7- Radyasyonun kısırlaştırıcı ve ömür kısaltıcı etkisi ARA SINAV
8- ARA SINAV
9- Canlıyı radyasyona karşı duyarlı hale getiren yapılar
10- Canlıyı radyasyona karşı dayanıklı hale getiren yapılar
11- Çevre radyasyonunun canlılara etkileri
12- Radyasyondan korunma
13- Genel tartışma
14- YARIYILSONU SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel radyobiyolojik kavramları öğrenmiş olacaklar,
2- Radyasyonun hücre üzerine etkisini öğrenecekler
3- Radyasyonun DNA üzerine etkisini öğrenecekler
4- Organizmayı radyasyona karşı dayanıklı ve duyarlı hale getirmedeki faktörleri öğrenecekler
5- Tümör ve normal doku etkilerini değiştiren faktörleri öğrenecekler
6- Radyasyon toleransının ne anlama geldiğini öğrenecekler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 4 5 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 24 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özalpan, A., Temel Radyobiyoloji , Haliç Üniversitesi 2001.
Yardımcı Kaynaklar Chadwick, K.H, Leenhouts, H.P., The Molecular Theory of Radiation Biology, 1981

Ders ile ilgili dosyalar