Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > TÜRK EĞİTİM TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM TARİHİ Birinci düzey MB 202 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
Dersin tanımı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.

Dersin içeriği
1- İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi
2- Türklerin İslamiyet''i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi
3- Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
4- Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri
5- Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839)
6- İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri
7- Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme
8- ara sınav
9- II. Abdülhamit Dönemi''nde Eğitim
10- Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu
11- Cumhuriyet Dönemi''nde ilköğretim, orta öğretim
12- Cumhuriyet Dönemi''nde yükseköğretim
13- Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları
14- Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine
15- -
16- -
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk eğitim tarihinin temel kavramlarını kavrar.
2- Göktürk Anıtlarının Türk eğitim tarihi açısından önemini bilir.
3- İslâmî devirle birlikte Türklerde formal eğitimin başlayıp gelişmesi bilgilerini kavrar.
4- Dünyaca meşhur Türk eğitimci ve bilim adamlarını ve faaliyetleri konusunu açıklar.
5- Selçuklu dönemi ve sonrasındaki eğitim gelişmelerini açıklar.
6- Osmanlılarda eğitimin özelliklerini kavrar.
7- İlk modern eğitim kurumlarının önemini kavrar.
8- Türkiye Cumhuriyeti ve tevhid-i tedrisat kanununun esaslarını açıklar.
9- Eğitim kurumlarının gelişini tematik olarak öğrenir.
10- Öğretmen okullarının gelişimini bilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 40 2 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar derste ilan edilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar