Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > TÜRK EĞİTİM TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM TARİHİ Üçüncü düzey MB 202 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
Dersin tanımı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.

Dersin içeriği
1- İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi
2- Türklerin İslamiyet''i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi
3- Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
4- Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri
5- Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839)
6- İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri
7- Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme
8- ara sınav
9- II. Abdülhamit Dönemi''nde Eğitim
10- Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu
11- Cumhuriyet Dönemi''nde ilköğretim, orta öğretim
12- Cumhuriyet Dönemi''nde yükseköğretim
13- Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları
14- Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine
15- -
16- -
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk eğitim tarihinin temel kavramlarının kavratabilme;
2- Göktürk Anıtlarının Türk eğitim tarihi açısından öneminin kavratabilme;
3- İslâmî devirle birlikte Türklerde formal eğitimin başlayıp gelişmesi bilgilerinin kavratabilme;
4- Dünyaca meşhur Türk eğitimci ve bilim adamlarını ve faaliyetleri konusunu öğretebilme;
5- Selçuklu dönemi ve sonrasındaki eğitim gelişmelerini öğretebilme;
6- Osmanlılarda eğitimin özelliklerini kavratabilme;
7- İlk modern eğitim kurumlarının önemini kavratabilme;
8- Türkiye Cumhuriyeti ve tevhid-i tedrisat kanununun esaslarını kavratabilme;
9- Eğitim kurumlarının gelişini tematik olarak öğretebilme;
10- Öğretmen okullarının gelişimini öğretebilme;

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 40 2 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar derste ilan edilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar