Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PEST CONTROL TACTICS |
İkinci düzey |
BIOL 501 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
ENGLISH
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Bböcek popülasyonlarının legal yollarla nasıl kontrol edileceğini kavratmak,Parazit, predatör ve patojenlerin haşere topluluklarını kontrol etmede nasıl kullanılacağını öğretmek. Böceklerde kısırlığının uyarılması için fiziksel ve kimyasal yöntemler belirlemek,Haşere topluluklarını kontrol etmek için steril erkek salıverme taktiğinin nsıl kullsnılabiceğini anlatmak, Allelokimyasallar, yarı-kimyasallar ve böcek büyüme düzenleyicilerinin ayırdedici özellikleri ve Böcek popülasyonlarına karşı insektisit direnç gelişim mekanizmalarını kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Zararlı Böcekler, Tıbbi açıdan zararlı böcekler, Bitki Zararlıları, Pest Control Taktikleri, Entegre Mücadele, Düzenleyici Entomoloji, Toksisite, Pestisit direnci
|
1- |
Zararlı böcekler
|
2- |
Tıbbi açıdan önemli böcekler
|
3- |
Bitki zararlıları
|
4- |
Zararlı yönetimi
|
5- |
zararlı kontrol taktikleri
|
6- |
kültürel kontrol
|
7- |
Biyolojik kontrol
|
8- |
Fiziksel ve mekanik kontrol
|
9- |
Kimyasal ve semikimyasal kontrol ajanları
|
10- |
Entegre mücadele
|
11- |
Düzenleyici entomoloji
|
12- |
Toksisite
|
13- |
Pestisitlere karşı direnç
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler böcek popülasyonlarının yayılmasını sınırlamak legal mücadele yöntemlerinin nasıl kullanılacağını öğrenirler.
|
2- |
Parazit, predatör ve patojenlerin haşere popülasyonlarının kontrölünde nasıl kullanılabileceğini anlatmak
|
3- |
Böceklerde kısırlığa neden olacak fiziksel ve kimyasal metotların nasıl kullanılacağını öğrenecekler
|
4- |
Zararlı popülasyonlarını kontrol etmede steril erkeklerin nasıl kullanılacağını kavratmak
|
5- |
Böcek popülasyonlarında pestisit direncinin gelişim mekanizmalarını kavrayacaklar
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Integrated Pest Management and Pest Control - Current and Future TacticsEdited by Marcelo L. Larramendy and Sonia Soloneski, ISBN 978-953-51-0050-8, 682 pages, Publisher: InTech, Chapters published February 24, 2012 under CC BY 3.0 license DOI: 10.5772/1383
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Journal of Pest Management International Journal of Pest Management
|
|