Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ Birinci düzey BSÖ 202 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPASLAN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALPASLAN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Farklı koşullarda ve yoğunluklarda yapılan egzersizlerin organizmayı oluşturan sistemlerin fonksiyonlarınına etkisi ve bu fonksiyonların egzersize cevabının öğretilmesi
Dersin tanımı İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku, organlar ve sistemlerin fonksiyonları. İnsan organizmasının fiziksel eforlara kısa ve uzun dönemde uyumu, enerji kaynakları, antrenmanın fizyolojik temelleri, yorgunluk, toparlanma, doping, beslenme, farklı ortamlara organizmanın uyumu ve performansın ölçülmesi.

Dersin içeriği
1- Hücre ve dokulara genel bakış
2- Uyarılabilir hücreler
3- Kaslar ve kas dokusu
4- Kas kasılması
5- Enerji sistemleri
6- Egzersizde solunum
7- Egzersizde dolaşım
8- Kan hücreleri ve oksijenin taşınması
9- Yorgunluk
10- Yorgunluğun nedenleri
11- Merkezi sinir sistemi ve hareketlerin kontrolü
12- Dengenin kontrolü
13- Endokrin system ve egzersiz
14- Asit baz dengesi
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel fizyolojik kavramları bilir.
2- Hücrenin fizyolojik fonksiyonlarını açıklar.
3- Kas çeşitleri ve kasılma mekanizması bilir.
4- Oksidatif ve glikolitik yollardan sağlanan enerjinin verimliliği ve üretim sürecini kavrar.
5- Kasların ihtiyaç duyduğu oksijenin kaslara taşınması ve biriken metabolitlerin uzaklaştırılmasını sağlayan mekanizmaların çalışma ilkeleri hakkında bilgi sahibidir
6- Merkezi sinir sisteminin iskelet kaslarında hareketi sağlayan motor kısımlarının lokasyonu ve çalışmasını kavrar.
7- Dengenin sağlanmasında görev alan duyusal ve effektör mekanizmaları bilir.
8- Egzersizde endokrin sistemde meydana gelen değişiklikleri bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Physiology (Turkish) , 2004, Second Edition, Omer Bozdogan, Palmiye Company Sıhhıye Ankara.Physiology (Turkish), 2000, Ahmet Noyan, Meteksan Company Ankara
Yardımcı Kaynaklar Medical Physiology 1999, (Turkish ), Ganong W.F. 19th edition.Barış Kitapevi Cerrahpaşa-İstanbul.Medical Physiology 2000, Tenth edition, Guyton A.C. W.B. Sounders Company Philedelphia USA

Ders ile ilgili dosyalar