Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (doktora) > KLİNİK ENZİMOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK ENZİMOLOJİ Üçüncü düzey BİK 623 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bilimsel hazırlık derslerini tamamlamış olmak.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. CEVAT YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEVAT YAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Slayt sunumları ile teorik ders Öğrenci seminerleri
Dersin amacı Klinik alanda enzimolojinin genel ilkelerinin, tanı ve tedavide kullanımının öğrenilmesi.
Dersin tanımı Biyokimya bilimi perspektifi açısından klinik enzimoloji.

Dersin içeriği
1- Klinik enzimoloji: Tanımlar.
2- Enzimler: İsimlendirme, sınıflandırma, yapı ve spesifite.
3- Enzimler, izoenzimler ve tanı ile ilişkileri.
4- Serum ve plazma enzim düzeylerinin kontrolü.
5- Enzim testlerinin seçimi.
6- Enzim aktivitesinin ölçümü ve kimyasal değişimler.
7- İzoenzimlerin ve izoformlarının ölçümü.
8- Klinik pratikte bazı önemli enzimler.
9- Aspartat transaminaz (AST) ve alanin transaminaz (ALT).
10- Kreatinin kinaz (CK)
11- Laktat dehidrogenaz (LDH)
12- Alkalen fosfataz (ALP)
13- Asit fosfataz (ACP)
14- Gama-Glutamiltransferaz (GGT)
15- Amilaz-Lipaz
16- Kolinesteraz-5’ nükleotidaz (5'NT)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Define the term enzyme, including physical composition and structure.
2- Classify enzymes according to the International Union of Biochemistry (IUB)
3- Discuss the different factors affecting the rate of an enzymatic reaction.
4- Explain enzyme kinetics, including zero-order and first-order kinetics.
5- Explain why the measurement of serum enzyme levels is clinically useful
6- Discuss which enzymes are useful in the diagnosis of various disorders, including cardiac, hepatic, bone, and muscle disorders, malignancies, and acute pancreatitis.
7- Discuss the tissue sources, diagnostic significance, and assays, including sources of error, for the following enzymes: CK, LD, AST, ALT, ALP, ACP, GGT, amylase, lipase and cholinesterase.
8- Evaluate patient serum enzyme levels in relation to disease states
9- Discuss the clinical importance for detecting macroenzymes
10- Discuss the role of enzymes in drug metabolism

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur
2- Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5- Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6- Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7- Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10- Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 18 36
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar