Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (nvş.hcb.ün.ort.yl.) > FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI İkinci düzey FBÖ 004 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretiminde materyal tasarımı yapabilmelerini ve derslerinde kullanabilmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretiminde materyal tasarımı yapabilmelerini ve derslerinde kullanabilmelerini sağlamak.

Dersin içeriği
1- Materyal Tasarımına Giriş ve Temel İlkeler
2- Fen Öğretiminde Materyal Kullanımının Önemi
3- Fen Öğretiminde Materyal Türleri
4- Öğretim Materyallerinin Tasarım İlkeleri ve Değerlendirilmesi
5- Çalışma Yaprakları ve Kavram Haritaları
6- Somut Modeller ve Maket Tasarımı
7- Dijital Sunum Materyali
8- Web 2.0 Araçları ile Etkileşimli Materyal
9- Artırılmış Gerçeklik (AR)
10- Kart Oyunları ve Eğitsel Oyun Materyali
11- Hikâye ve Karikatür Materyali
12- Simülasyonlar ve Sanal Laboratuvarlar
13- Yapay Zekâ ve Chatbot Kullanımı
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Materyal tasarımına giriş ve temel ilkeleri bilir.
2- Fen öğretiminde materyal kullanımının önemini bilir.
3- Fen öğretiminde materyal türlerini bilir.
4- Öğretim materyallerinin tasarım ilkeleri ve değerlendirilmesini bilir.
5- Çalışma yaprakları ve kavram haritaları hazırlayabilir.
6- Somut modeller ve maket tasarımı yapabilir.
7- Dijital sunum materyali hazırlayabilir.
8- Web 2.0 araçları ile etkileşimli materyaller hazırlayabilir.
9- Artırılmış gerçeklik (AR) uygulamalarını kullanır.
10- Kart oyunları ve eğitsel oyun materyali hazırlayabilir. Hikâye ve karikatür materyali hazırlayabilir. Simülasyonlar ve sanal laboratuvarları kullanabilir. Yapay zekâ ve chatbot kullanabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar • Artun, H., Aydın Günbatar, S. ve Günbatar, M. S. (Eds.) (2020). Fen öğretiminde teknoloji eğilimleri. Pegem Akademi. • Eşgi, N. ve Kocadağ Ünver, T. ( 2018). Web 2.0 araçları-1. Nobel Akademik Yayıncılık. • Kazancı, A. ve Dönmez, F. İ. (2013). Eğitimde sosyal medya ve mobil uygulamalar. Anı Yayıncılık. • Keleş, E. ve Kokoç, M. (Eds.) (2020). Güncel öğrenme teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi. • Önal, N. (Ed.) (2017). Eğitimde teknoloji uygulamaları. Pegem Akademi. • https://iksadyayinevi.com/home/web-2-0-araclari-egitimciler-icin/

Ders ile ilgili dosyalar