Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretiminde materyal tasarımı yapabilmelerini ve derslerinde kullanabilmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretiminde materyal tasarımı yapabilmelerini ve derslerinde kullanabilmelerini sağlamak.
|
1- |
Materyal Tasarımına Giriş ve Temel İlkeler
|
2- |
Fen Öğretiminde Materyal Kullanımının Önemi
|
3- |
Fen Öğretiminde Materyal Türleri
|
4- |
Öğretim Materyallerinin Tasarım İlkeleri ve Değerlendirilmesi
|
5- |
Çalışma Yaprakları ve Kavram Haritaları
|
6- |
Somut Modeller ve Maket Tasarımı
|
7- |
Dijital Sunum Materyali
|
8- |
Web 2.0 Araçları ile Etkileşimli Materyal
|
9- |
Artırılmış Gerçeklik (AR)
|
10- |
Kart Oyunları ve Eğitsel Oyun Materyali
|
11- |
Hikâye ve Karikatür Materyali
|
12- |
Simülasyonlar ve Sanal Laboratuvarlar
|
13- |
Yapay Zekâ ve Chatbot Kullanımı
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Materyal tasarımına giriş ve temel ilkeleri bilir.
|
2- |
Fen öğretiminde materyal kullanımının önemini bilir.
|
3- |
Fen öğretiminde materyal türlerini bilir.
|
4- |
Öğretim materyallerinin tasarım ilkeleri ve değerlendirilmesini bilir.
|
5- |
Çalışma yaprakları ve kavram haritaları hazırlayabilir.
|
6- |
Somut modeller ve maket tasarımı yapabilir.
|
7- |
Dijital sunum materyali hazırlayabilir.
|
8- |
Web 2.0 araçları ile etkileşimli materyaller hazırlayabilir.
|
9- |
Artırılmış gerçeklik (AR) uygulamalarını kullanır.
|
10- |
Kart oyunları ve eğitsel oyun materyali hazırlayabilir.
Hikâye ve karikatür materyali hazırlayabilir.
Simülasyonlar ve sanal laboratuvarları kullanabilir.
Yapay zekâ ve chatbot kullanabilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Artun, H., Aydın Günbatar, S. ve Günbatar, M. S. (Eds.) (2020). Fen öğretiminde teknoloji eğilimleri. Pegem Akademi.
• Eşgi, N. ve Kocadağ Ünver, T. ( 2018). Web 2.0 araçları-1. Nobel Akademik Yayıncılık.
• Kazancı, A. ve Dönmez, F. İ. (2013). Eğitimde sosyal medya ve mobil uygulamalar. Anı Yayıncılık.
• Keleş, E. ve Kokoç, M. (Eds.) (2020). Güncel öğrenme teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi.
• Önal, N. (Ed.) (2017). Eğitimde teknoloji uygulamaları. Pegem Akademi.
• https://iksadyayinevi.com/home/web-2-0-araclari-egitimciler-icin/
|
|